Villmannen Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Stemmer det at 'Brno ZMK452 Lux 22 Mag' kan brukes på storfugl jakt? Har lest det men vet ikke om jeg tør satse på det, har jeg loven på riktig side hvis jeg skaffer den og bruker den til toppjakt? Kom med tips, skriv utfyllende hvis du har egne erfaringer! Takk på forhånd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vandrefalk Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Har ikke erfaring med .22mag til jakt, men vil ikke anbefale den. Blir fort litt fislete når holdene blir lange. Skal du bruke .22 er .22Hornet etter min mening et absolutt minimum. Ellers kan faktisk de fleste kaliber beregnet for storviltjakt godt brukes til fugljakt, det er bare snakk om kulevalg. Bakdelen er selvfølgelig at de har lengre rekkevidde, men sikker bakgrunn er jo et must uansett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villmannen Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 Blir mest å jakte fjellryper med salong, men d hadde jo vært skøy å prøvd den på tiur åsså ? derfor tenkte jeg at 22 mag kunne funke bedre, må jo ta forbehold om pris på våpen og pris per smell også. så derfor ikke større våpen Men da lar jeg heller være å prøve den på større fugler, hagla får den jobben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts