Gå til innhold
  • Bli medlem

Standard, erfaring og priser Torfinnsbu ???


Kjell-Erik

Anbefalte innlegg

Hei,

Har (ville) planer om en ukes rundtur i Jotunheimen til sommeren. Vil starte og slutte på Fondsbu. Første stopp deretter Torfinnsbu med fine mål i Gjendealpene.

Torfinnsbu kjenner jeg ikke i det hele tatt og på Internett finner jeg ingen informasjon om hytta bortsett fra telefonnummer og antall sengeplasser. Er det noen som kan fortelle meg litt mer om denne hytta? Hvilken standard har den? Er den betjent hele sommeren? Hva koster overnatting og er det reduksjon for medlemmer av DNT? Jeg mener jeg har lest ett eller annet sted at det er en hyggelig hytte men hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torfinnsbu er en hyggelig hytte om du setter pris på utedo, stearinlys, utendørs dusj (eller ingen dusj) og en generelt nokså enkelt standard. Tror prisene ligger omtrent på DNT nivå / nivå med nabohyttene. Har vært der for noen år siden, men husker ikke prisen, men noe spesielt rimelig eller eksepsjonelt dyrt er det ikke.

Mange setter pris på Torfinnsbu siden den er litt "roligere" og enklere enn den gjengse turisthytte i Jotunheimen, men en ting er sikkert - du vil ikke lide noen nød der, maten er helt ok og madrassene er like dårlige som på de fleste hyttene - så klarer du deg uten varm innendørs dusj (det håper jeg i grunnen for din del :D ), så er Torfinnsbu helt greit.

Kanskje du liker deg så godt at du blir to netter og springer opp på Torfinnstindane en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du liker deg så godt at du blir to netter og springer opp på Torfinnstindane en dag?

To netter var planen ja, men jeg tviler på om jeg tør ta sjansen på Torfinnstinden. Jeg er vel som vanlig alene, så Midtre er ikke noen mulighet og Austre virker temmelig kronglete å finne veien.

Planen nå er derfor Fondsbu via Slettmarkskampen og (hvis det lille vanskelige stykket ned ikke virker for vanskelig) Slettmarkstinden til Torfinnsbu. Andre dagen forsøk pål Vestre Torfinnstind og videre via eggen og Kvitskardsoklse til Kvitskardtinden. Bort til skaret mellom Kvitskardtinden og muligens et forsøk på mesmogtind: ellers Langedalstind. Tilbake til Torfiinsbu. Neste dag forsøk Store Knutholstind og over til Gjendebu. Planene videre har jeg også, men mye vil jo avhenge av vær og kondisjon. Med dårlig vær blir det via dalene. Ellers kanskje Store Hellstugutind, Visbretind og enkele andre topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To netter var planen ja, men jeg tviler på om jeg tør ta sjansen på Torfinnstinden. Jeg er vel som vanlig alene, så Midtre er ikke noen mulighet og Austre virker temmelig kronglete å finne veien.

Du kan spørre vertskapa på Torfinnsbu og få utpekt den rette renne på Torfinnstinden. Austre er lett, og der er noen gammel rødmerka når du er i renna, men hvis der er folk over deg så se opp, for der er risiko for steinslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.