Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kjøpt en ny MSR XGK fra Komplett Fritid. Når jeg har forvarmet den og i oppstarten kommer det stikkflamme på et sted hver gang. Har prøvd å bytte dyse men det kommer på samme sted. På epost for jeg dette svaret:

"Vertikal som er importør og vår leverandør kommer med følgende tilbakemelding, se nedenfor: 

Vi trenger å vite om kunden har forvarmet den? Om kunden hadde brent så lenge at brenneren ble varm?
Brenneren har litt stikkflammer før den blir helt varm.Vi har prøvd med flere typer brensel.Vi finner ikke noe galt.
Når den blir varm, så er det ikke noen stikkflammer."

Jeg tror det er et dårlig gjengeparti eller at den ikke er loddet helt sammen, Til dere som har denne brenneren oppfører den seg slik?

Det skal jo være en skuddsikker bråkebrenner så å si uten feil?  takknemlig for tips og råd!

Annonse
Posted

Jeg har selv opplevd det samme når jeg har montert sammen primus etter overhaling. Det har skyltes lekkasje i dårlige sammenføyninger ( som jeg selv har sørget for) Uten å være helt kategorisk vil jeg tro at det er en lekkasje i drivstofftilførselen en plass. Jeg vil tro, som du, at det er tetningsflaten i en gjenget forbindelse som lekker.

• Like 1
Posted

Da fikk jeg en hyggelig telefon fra Vertikal som er importør i Norge av MSR, at det kommer en ny brenner i posten. De så at den sotet mere enn den skulle, og jeg skulle slippe å vente på at de feilsøkte noe mere. 

• Like 3