Gå til innhold
leerj

Noen som vil anbefale turer/opplevelser i Lofoten? :)

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner skal dit nå, og blir en ukes tid. Vi har bil og er bosatt hovedsaklig på Vestvågøy ca 20 min fra Leknes. Er det noen som vil anbefale noen fine turer? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler virkelig å dra til Reine. Det blir kanskje litt utenfor der dere skal være, men. Ta båt fra Reine og gå over til Bunesstranda. Hvis dere vil ha en luftig topptur er Helvettestiden fantastisk. Denne turen kan man ta som dagstur, men den blir ekstra fin med en overnatting på stranda. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nesten ubegrenset med muligheter. På Vestvågøy er Skottind et must. Kanskje dere bor like i nærheten, fra feks Ballstad er det bare å surre på seg skoene. Men som Mandarin er inne på, jo lenger ut/vest man kommer, dess mer spektakulært blir det. Inn Kjerkfjorden fra Reine og feks over på Yttersida til Bunes som nevnt. Men turen fra Vindstad, også inne i Kjerkfjorden, over til Hermannsdalen er kanskje min favoritt. Og litt mere tur. Men det eneste rådet du egentlig trenger, er å finne en tur som tar dere ut på yttersiden av Lofoten. Stikkord; mindre folk, mindre slitt, ikke biler etc og midnattsol rett i havet (!). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips jeg skal ta til meg disse til neste gang jeg drar dit om ikke så alt for lenge! ! Turen er nå vel overstått! Ble noen fine netter i telt i Moskenes området og noen litt mer "komersielle" toppturer, vi var jo ganske mange som dro, så det ble best slik. Hadde 4 dager med over 20 varmegrader og blå himmel, solet oss på Hauklandstranda kl1800 i 25 grader den ene kvelden  :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Isak Knutsen
      Mange drømmer om en ferie eller en langhelg i vakre Lofoten. Tidligere i år ble jeg invitert av Risvær Brygger for å oppleve hva Lofoten har å by på i noen dager. Dette er videoen fra disse rå dagene sammen med hyggelige folk i flott natur! Kanskje den kan gi litt inspirasjon til aktiviteter om du har lyst til å prøve noe av det samme;) 
    • Av beateoh
      Noen som har tips til kjøpe av fjelltelt for 3 personer? Teltet skal brukes til å gå flere dager i Jotunheimen eller Rondane, og må derfor ikke veie altfor mye. Jeg vil gjerne at det skal tåle en del  vind og regn og være trygt sånn sett. Er åpen for både kuppeltelt og tunneltelt. 
      Jeg har vurdert både Hilleberg Nallo 3 gt, Helsport Reinsfjell superlight, Helsport Lofoten superlight og Helsport fjellheimen superlight, men er usikker på om disse tåler nok vind til telting i høyfjellet? Jeg har også sett litt på Nigor Guam 3 kuppeltelt og Exped Orion 3UL, men er veldig åpen for andre forslag enn de som er nevnt her.
      Har lest her inne i andre tråder at det er ulike meninger om Reinsfjell og vindstyrke, men vet ikke så mye om hva de andre tåler. Har gått litt i fjellet, men er ikke så erfaren med flere dagers tur med telt.
      Noen tips? 
    • Av Røysland
      Hei Fjellfolk.   
      Er på jakt etter et greit telt.   Sitter å ser på to stk ,eller jeg ser på tre aktuelle modeller.  
      Helsport Svalbard   
      Helsport Lofoten
      Helsport Patagonia    . 
      Alle i X-Trem serien.    
      Jeg Heller mest på Loforten teltet da dette vil passe meg fint som helårstelt, (kan åpne forteltet)
      Men er det like godt som vintertelt som svalbard teltet?   Er det noen her som har erfaring med noen av disse nevnte teltene.     jeg skal også kjøpe fjellpulk etter hvert ,  å vil ha ha et telt som ikke blir for langt, eller lengre enn pulken når det ligger i  pulktrekk.   Så ser for meg at teltet ikke skal bli så mye lengre enn 1,68 eller 1,54   da det er disse lengdene jeg ser på når jeg kikker på fjellpulk.   

HR.

• Av jannicke14
      Hei!
      Vi er to jenter fra trøndelag på 20 og 22 år pluss en firbent venn (Alaska husky ved navn Theodor) som til neste år (sommeren 2019) skal 4 uker på ferie nordover med Lofoten som mål for turen før vi vender snuten hjem til Trondheim igjen. Vi er begge veldig glade i å være ute (skal nevnes at ingen av oss har vært på tur i 4 uker før..), men vi regnes som å være nybegynnere enda og håper at kanskje rutinerte folk kan hjelpe oss litt.
      Fra Trondheim til Lofoten har vi tenkt til å kjøre bil, men på turen dit er det sikkert mange toppturer og fine villmarksområder som er verdt et besøk. Vi har tenkt på Børgefjell og kanskje Saltfjellet-svartisen nasjonalpark. Er dette plasser dere vil anbefale oss og utforske på veien nordover?
      Vi skal bo i telt hele turen og har tenkt til å gjennomføre både toppturer/dagsturer og turer der vi setter ifra oss bilen og går i flere dager med overnatting. Det finnes jo mange forum og nettsider man kan finne nyttig info nå til dags, men vi lurer på om noen har erfaring med overnatting i telt i regnvær. Hvordan «overlever» man i verste fall 4 uker med regn? Hvordan får man tørket ting? Hvordan har dere gjort det på tidligere ekspedisjoner? Er det lov å tenne bål om sommeren slik at man får tørket klær osv på den måten eller skal man ha primus inne i teltet? Er det lurt med ull eller syntetiske klær? Er det noe spesielt utstyr som dere vil anbefale oss å ha med på sommeren som kanskje ikke er like relevant på vinteren?
      Vi er jenter som elsker elsker å være ute, men som dessverre er det litt for sjeldent. Denne turen har vi bestemt oss for å gjøre for en god stund siden og håper at noen av dere vil svare på dette innlegget.
    • Av UTE avdelingen
      Bli med på en liten Lofottur. Her vil vi gjerne komme igjen!
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.