Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og frua skal i bryllup ikke langt fra Molde, og vil gjerne ha noen netter i telt i samme slengen. Og helst ved vann med fin fisk! :-) og selvfølgelig vakker natur. Turen bør rekkes på 3dager, gjerne 2 overnattinger. Noen timer inn gjør ingen ting.

Vi bor på Østlandet, så hele veien/område molde-grenland er innafor. Planen var Hardangervidda i år også, men det rekker vi nok ikke. 

Dette er noen av områdene som ser fine ut, men alt av tips er velkomne.

Trollheimen

Dovrefjell

Eresfjords området/fjellet

Romsdalen

Skrevet

Dovrefjell har mye steinur. Den er noen elver du kan telte ved. Små vann med teltplass kan jeg ikke huske å ha sett der. Det er mye moskus å se om du drar fra Kongsvoll. Det er i hvert fall litt spennende.

Trollheimen var også vakkert. Jeg kan igjen ikke huske mange vann da vi gikk Trekanten der. Husker bare elver.

De andre to områdene kjenner jeg ikke. Om de har vann kan du vel sjekke på kart. F. Eks. ur.no.

Skrevet

Sjekk sidene til Eresfjord Fjellstyre og Sunndal Fjellstyre. Det ligger en bemannet turisthytta rett på grensa mellom de to områdene og veien opp dit, Aursjøveien, er spektakulær. Det finnes flere vann og turisthytter pluss et par buer som Sunndal Fjellstyre leier ut.

• Liker 1
Skrevet
Den 14. juni 2016 at 19.29, Lindap skrev:

Dovrefjell har mye steinur. Den er noen elver du kan telte ved. Små vann med teltplass kan jeg ikke huske å ha sett der. Det er mye moskus å se om du drar fra Kongsvoll. Det er i hvert fall litt spennende.

Trollheimen var også vakkert. Jeg kan igjen ikke huske mange vann da vi gikk Trekanten der. Husker bare elver.

De andre to områdene kjenner jeg ikke. Om de har vann kan du vel sjekke på kart. F. Eks. ur.no.

Jeg vil tro det er gode fiskemuligheter ved Trollheimshytta i Trollheimen? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.