Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til fjelltur midten juli, vest i landet


fiskekongen

Anbefalte innlegg

Jeg og frua skal i bryllup ikke langt fra Molde, og vil gjerne ha noen netter i telt i samme slengen. Og helst ved vann med fin fisk! :-) og selvfølgelig vakker natur. Turen bør rekkes på 3dager, gjerne 2 overnattinger. Noen timer inn gjør ingen ting.

Vi bor på Østlandet, så hele veien/område molde-grenland er innafor. Planen var Hardangervidda i år også, men det rekker vi nok ikke. 

Dette er noen av områdene som ser fine ut, men alt av tips er velkomne.

Trollheimen

Dovrefjell

Eresfjords området/fjellet

Romsdalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dovrefjell har mye steinur. Den er noen elver du kan telte ved. Små vann med teltplass kan jeg ikke huske å ha sett der. Det er mye moskus å se om du drar fra Kongsvoll. Det er i hvert fall litt spennende.

Trollheimen var også vakkert. Jeg kan igjen ikke huske mange vann da vi gikk Trekanten der. Husker bare elver.

De andre to områdene kjenner jeg ikke. Om de har vann kan du vel sjekke på kart. F. Eks. ur.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sidene til Eresfjord Fjellstyre og Sunndal Fjellstyre. Det ligger en bemannet turisthytta rett på grensa mellom de to områdene og veien opp dit, Aursjøveien, er spektakulær. Det finnes flere vann og turisthytter pluss et par buer som Sunndal Fjellstyre leier ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. juni 2016 at 19.29, Lindap skrev:

Dovrefjell har mye steinur. Den er noen elver du kan telte ved. Små vann med teltplass kan jeg ikke huske å ha sett der. Det er mye moskus å se om du drar fra Kongsvoll. Det er i hvert fall litt spennende.

Trollheimen var også vakkert. Jeg kan igjen ikke huske mange vann da vi gikk Trekanten der. Husker bare elver.

De andre to områdene kjenner jeg ikke. Om de har vann kan du vel sjekke på kart. F. Eks. ur.no.

Jeg vil tro det er gode fiskemuligheter ved Trollheimshytta i Trollheimen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.