Jump to content
IGNORED

Viking 900

REs
 Share

Recommended Posts

Jeg har en nabo som til stadighet er innom for en kopp kaffe, og nå er han blitt invitert på fjelltur med telt kommende vinter. Til dette trengs det ny sovepose og hva er vel mer naturlig enn at han kommer til meg og spør hva han bør kjøpe. Budsjettet ligger ca. mellom to og tre tusen og det begrenser jo utvalget noe.

Nå ser jeg at Hekta på tur har tilbud på Viking 900. Kr. 2 799,- for en fire sesongers pose som har kostet 4 799,- altså en rabatt på 2000,-

http://www.hektapatur.no/soveposer-1/4-sesongsposer/warmpeace-viking-900

Er det noen som kjenner til denne posen. Er det noe som kan anbefales.

Jeg vil helst ikke komme i den situasjonen at han kommer hjem og er dritsur på meg fordi han ikke klarte å holde varmen. Selvfølgelig betyr det også en del hva han ligger på, og det har jeg selvfølgelig forklart ham.

Er det noen som vet hva som ligger i betegnelsen 3, 4 eller 5 season?

Edited by REs

Annonse
  • 6 months later...

Eg vil anbefale å ta kontakt med isbjørn.no. Dei tilpasser soveposen med både lengde og breidde. Eg har kjøpt ein spesialtilpassa (til meg) Jan Mayen vintersovepose for under 3000 kr. Denne har ekstremtemp på - 40. Nett so å ligge under dyna heime :) Ja; den er svær i vekt og volum, men det gjere ingenting, da eg bruker pulk på vinteren ;)