Populært innlegg Ut i Naturen Skrevet 2. desember 2015 Populært innlegg Skrevet 2. desember 2015 Var litt lite fiske tur relatert her inne så det må vi gjøre noe med, så her er litt av fiske året på fjellet for min del med mine gode tur venn hunden Bitch Vi har for det meste holdt oss i vårt nærområde i Salten og vi er så heldig at vi bor med et lite paradis utenfor døren så vi har utnyttet det godt. En liten tur over til Lappland/Sverige ble det også for å prøve røye fisket. Jeg sier aldri nøyaktig hvor jeg drar så ved mindre du vil ha en hvit løgn så ikke spør. Men har ligget i telt store deler av sommeren uten å møte en eneste person med fiske stang på alle de ulike fjell så hvis jeg kan lokke noen til å prøve lykken i noen av de fine områdene vi har ser jeg på det som positivt. Vi startet våren på fjellet så fort isen var gått på rundt 500m og jobbet oss opp i høyden etter som isen dro sin vei. Fisket kan være litt treig tidlig på året men bedrer seg fort etter som temperaturen øker og insektene tar til og det blir litt fart i fisken. Matlysten øker som regel også i takt med temperaturen på fjellet og nystekt ørret er aldri feil. Det er ikke så mye som slår følelsen å sitte på fjellet i et slikt vær tidlig på året mens det enda ligger litt snø i fjell sidene å man nyter en god frokost. Hunden nyter virkelig hver eneste tur like mye som meg og det er en fantastisk tur venn å ha, ingen dårlige dager og klaging på lange turer er ikke eksisterende. Litt røye til en forandring i fisket er moro og kan by på en utfordring i høy fjellet spesielt. Selv om det ikke er det letteste teltet og 4pers bor vi godt der i bra og dårlig vær så syns det er verdt å dra på for å ha litt plass inne og i forteltet. Fisken fisker man selv og bær plukker man når den tiden på året kommer og bedre kan man umulig få det, man skal da ha det godt på fjellet. Selvgjort er velgjort er det noe som heter og jeg kan si meg enig i det, en liten runde rundt teltet såer frokost og litt godt etter middag ordnet. Å når høsten sniker seg på er det bare å nyte de siste dagene å se frem mot nye muligheter neste år, nye fjell og nye vann som venter en plass, og er sikker på 2016 blir enda bedre..!!!! Og takk til dere som tittet innom, skitt fiske og god tur til dere alle i det nye året som står for tur...!!! 20
tklami Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 (endret) med et sånt innlegg så begynner en jo å se fram til våren før vinterens gleder kan starte jo... Fine stemingsbilder! Endret 2. desember 2015 av tklami 2
Gjest Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Flotte bilder! Enig i betraktningene om hund på tur:) Er det en Hollender du har? Hva bruker du den til i hverdagen? (Er nysgjerrig på rasen)
jenspetter Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Fin rapport. Selv om det er LENGE til sommeren fikk jeg helt klart et anfall av fiskefeber 1
Fjellfilmeren Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Nå gleder jeg meg til våren! Nydelig leirsted. 3
Ut i Naturen Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Skrevet 2. desember 2015 1 time siden, Fenriken skrev: Flotte bilder! Enig i betraktningene om hund på tur:) Er det en Hollender du har? Hva bruker du den til i hverdagen? (Er nysgjerrig på rasen) Det er en Hollander ja. En pensjonert konkurranse hund som nå nyter vår, sommer og høst på fjellet. Lever man et aktivt liv og ønsker seg en hund som tåler mye og som er arbeidsom så er en HH et godt valg. Men får det for meg at du har litt kunnskap på hund og veit litt for de færreste veit hva en HH er ved å se et bilde
Arntrooney Skrevet 4. desember 2015 Skrevet 4. desember 2015 Flotte bilder! Fiskefeberen kom brått på i sofaen nå... 1
Ut i Naturen Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Skrevet 5. desember 2015 16 timer siden, Tickle skrev: Rago? Hei, bildene er fra turer på Saltfjellet, Beiar fjellet og fjell i områder rundt disse.
TerjePerje Skrevet 5. desember 2015 Skrevet 5. desember 2015 Herlig! Gleder meg sykt til sommer og fjell og er enig at det er lite fiskerelatert her inne. Skal prøve å bøte på det jeg også. 2
Veidemannsblod Skrevet 7. desember 2015 Skrevet 7. desember 2015 Mektig flott natur og fin rapport. Du fråtser i fjellfiskets herligheter, og livet som følger med det. 1
Ut i Naturen Skrevet 7. desember 2015 Forfatter Skrevet 7. desember 2015 3 timer siden, Nordhauk skrev: Mektig flott natur og fin rapport. Du fråtser i fjellfiskets herligheter, og livet som følger med det. Takk, skal prøve å bli flinkere til å skrive rapporter med litt mer beskrivelse og bilder av plassene. Men er en liten balanse gang i dette når det gjelder fiske plasser på fjellet, vil gjerne at flere benytter seg av den naturen vi har men vil liksom ikke gi noe kart for de beste fiske plassene Litt lettere å skrive mer beskrivende om fjell turer en fiske vann men får se hva vi får til.
Veidemannsblod Skrevet 7. desember 2015 Skrevet 7. desember 2015 Helt klart. Man skal være diskret om små, sårbare steder. Nettet er åpent, og det sprer seg fort dersom et "gullvann" publiseres med navn på nett. Da tar det ikke lang tid før du har "rette karan" der med garnlenker, gummibåt, traktor og sprengstoff. Så tilbakeholdenhet gjelder. Går fint an å skrive flotte rapporter og vise bilder uten at man røper gullvannet. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå