Gå til innhold
  • Bli medlem

Mc telt


Louee

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.:-D

Litt fel årstid å spørre på kanskje. Men jeg er på let etter et telt som kun skal brukes til MC turer. Et telt som har extremt lite pakke volum, plass til 2, gjerne inner og ytterduk. Gulv er ett must. Å hvis de hade hvert ett lite bagasjerom i tillegg hade jeg ikke blitt lei meg. Vekt er ikke så viktig her. Men selfølgelig, jo lettere desto bedre. 

Noen som har noen gode forslag??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med inne och ytterduk så kanske big agnes couper spur 2 kan vara något?

Annars har USA-firman REI egna telt som är mycket prisvärda. Kineiska, förståss.

Vill du ha högre kvalitet (och medföljande högt pris) så har Hilleberg flera modeller som kan passa bra, t.ex. Nallo 2 GT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste år har jeg hatt flere netter i telt i forbindelse med MC enn vanlig friluftsliv og speideropplegg. Jeg har kjøpt et "spesial - sykkeltelt",  men gikk etter en helt annen spekkliste enn deg...

Jeg ville ha solid lufting og gode tørkemuligheter, mye bagasjeplass og rom til å kunne ta av og på meg kjøredress komfortabelt innendørs hvis det regnet. Alt dette krever plass, plass og atter plass!

Selv om jeg ofte er på tur alene og bare har samboer på egen sykkel med på tur iblant, gikk jeg for minst 4 - manns telt. Ekstreme vinteregenskaper var uaktuelt da campingplass i barmarkssesongen var eneste bruksområde.

Valget falt på Exped Gemini IV, http://www.moontrail.com/exped-gemini-iv, et florlett, men soid telt som tåler klessnorer med tungt kjøreutstyr hengende i stangkonstruksjonen.

God erfaring med to andre Exped telt og er strålende fornøyd med Gemini også. Anbefales, dog med litt andre egenskaper enn hva Louee hadde sett for seg. 

Endret av TrondA
skrivefeil og sviktende syntaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.