Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Bitihorn Dri1 som vindjakke - eller blir det for tett?


fullfart

Anbefalte innlegg

Jeg skal på flerdagerstur i Jotunheimen, og er usikker på om jeg skal belage meg på Norrøna Bitihorn Dri1 jakka mi som vindjakke, eller om jeg skal kjøpe en lettere/mindre regntett. Skalljakka blir jo til når det (forhåpentligvis ikke) regner, så jeg behøver ikke i utgangspunktet Dri-membranen. Jeg bruker jakka mye i lett regnvær, og den funker fett til det, men er litt usikker på hvor god jeg synes den er mtp. fukttransport alene. Har ikke gått lange turene med den til nå.

 

Har noen erfaring over flere dager eller mtp. fukttransport? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt klart verdt å kjøpe en ren vindjakke. De koster vanligvis ikke mye, og veier ikke stort.

Jeg har en Norrøna Aero100, og det er den jakka jeg bruker klart mest på tur.

 

Jeg så billig og helt kurant jakke på G-MAX til noen få hundrelapper her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på værmwldingen. Er det meldt temperaturer under 10 og mest regn går det fint. Gikk med den som eneste jakke på en tur med slikt vær.

Optimal temperatur for en goretex-jakke!

 

Litt av problemet med goretext vs vindjakke er vel egentlig at den blir for varm, mens moderne vindjakker kan være supertynne og ikke varme annet enn beskyttelsen mot vinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem

Vindjakke og ull går lenge i normal oppholds og ganske kjølig. Du skal gå noe skritt og høydemeter. Ekstra nedbørsløsning i sekken, selvsagt. Det kan fort begynne å snø og bli kaldt. Gikk fra Glitterheim og opp på tinden i 2012, da gikk det fra shorts til vinterbekledning og briller på samme turen på de tusen høydemeterne som skiller, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.