Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke fjellsko ved tung oppakning på tur som varer flere uker?


mof

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå pilegrimsturen til Santiago de Compostela i september - og snuser litt rundt på fjellsko - og forstår det sånn at man trenger annerledes sko ved tung oppakning. Hva er "tungt"? Jeg ser for meg en sekk som veier et sted mellom 8 og 12 kilo.

 

Om jeg kan velge, har jeg heller dyre, tyngre og bedre dempet sko - enn lette og med dårligere demping.

 

Noen som har noen gode tips - eller kan styre meg i retning av en ny skotest eller lignende? Det er en jungel der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den pilegrimsturen, det er mye asfalt? Da ville jeg styrt unna alt som heter norske klassiske fjellstøvler laget for myr og ulendt terreng. Sjekk heller med løplabbet eller andre spesialister på gå og joggesko.

Tung sekk i tursammenheng er sekk over 20 kg. 8-12 kg går helt greit på joggesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.