Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped synmat 7 lw tapper seg for luft


Anbefalte innlegg

Hei. Akkurat pumpet opp liggeunderlag mitt inne, tok det med ut for å teste størrelsen i et telt jeg har lånt. Så fort jeg kommer ut å legger det i teltet så tapper det seg veldig for luft ( ca 8 minus her nå) noen som vet hva dette kan være? Var slik sist vi brukte det, i noe minusgrader. Ble da sendt tilbake til røros for sjekk men de fant ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke om du har en lekkasje, men kald luft er i alle fall merkbart mer kompakt enn varm luft. For en bedre test bør du pumpe det opp ute. Har selv merket at madrassen min som det ikke er noe problem med ble veldig slapp en natt gradestokken falt 15+ grader i løpet av en stjerneklar natt på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike oppblåsbare underlag varierer veldig hvor harde de er avhengig av temperatur. Har du pumpet det oppe inn og tar det ut i minus 8 så vil det bli klart slappere.

legger du deg på det noen minutter blir det hardere igjen.

pump det opp ute å la det ligge. Hvis det etter en stund blir slapt er det en lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.