Gå til innhold
  • Bli medlem

marmot trestles sovepose?


Otoen

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei

 

Jeg har den gamle modell av marmot trestles 0. Jeg kjøpte i sin tid, fordi jeg der fant det beste forhold mellom vekt, varme og pris.

 

Jeg kan se, at den ny modell er betydelig oppgradert bl.a. med varmekrage og nå veier en god del mer = mer fyll, så EN verdiene nok passer bedre. Jeg skal tro, at en ikke-frysen mann med ull-undertøy og sokker vil ha en komfort temp. ned mot -15 g. En sir jo at fiberposer stort sett kan kjøpes etter vekt mht varme.

 

Gamle modell veier bare ca. 1800 g og jeg blir kall på lårene ved ca. -12 g. jeg har sovet i den i ca. -22 g med ekstra genser + termobukser + balaklava og dun jakke over lårene. Hvilket var OK. 

 

Jeg har nå kjøpt en sommer pose til ca. 0 g som innerpose og har prøveligget i ca. - 20 g med behag. Jeg betrakter den gamle modell som en bra 3-sesong pose som må forsterkes til kall vinter < - 10 g.

 

Elginnen har en posen maken, men hun er ekstrem frysen dame og bruker en Nanok dun innerpose i de -22g, men er da varm og god. Varmere enn i sin gamle og blytunge Ajungulak Extreme vinterpose uten gli lås, som også lukter kamel-aktig.

 

Den ny modell skal jeg tro er en real vinterpose ut fra vekt av fyll mm. Jeg oppfatter posen som værende av bra kvalitet. Gli låsen går i beknip i blant tross grov nylon langsetter. Men jeg er notorisk uvenner med gli låser, som er noe forbannet herk uansett fabrikat - etter min mening.

 

Heldigvis har jeg ryggsekk uten glilåser med spenner som aldri svikter! 

 

Jeg mener at marmot posen er et bra kjøp til prisen. Og det er EN verdiene du bør se på.

 

Hilsen 

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.