Gå til innhold
  • Bli medlem

Frysetørket mat i brødpose


Thess89

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal på langtur og bruker frysetørket mat fra Adventure food, Mountain house og REAL som middagsmat. Tidligere har jeg brukt kun REAL, og jeg har da tømt innholdet over i brødposer og laget maten i en boks istedenfor i posen. Dette er for å slippe de søppelet som følger med på en REAL pose, som tar mye plass og ikke minst er litt uhåndteerlig i pulken etterhvert.

 

Har aldri gjort dette med mat fra de to andre leverandørene, men vet at de har en "oksygenpose" oppi posene. Blir maten dårlig når det kommer luft til? Noen som har erfaringer eller tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luft reduserer nok holdbarheten noe, men jeg vil tro den er holdbar i lang tid også i brødposer. Pass bare på at det ikke kommer fukt i posen. Bruk gjerne ziplock-poser og press ut så mye luft du kan før du lukker posen. Jeg ville ikke bekymre meg, frysetørket mat holder lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ihvertfall at de som går lengre ruter i USA pleier å ompakke mountain house i små ziplock poser beregenet for frysing (fryseposer er litt kraftigere enn matpakkeposer og tåler også varme bedre om du varmer det opp i posen). Skal du sende mat til depot kan det kanskje være greit å sende i originalpakning for sikkerthetsskyld og bare sende med ziplock poser og pakke om på stedet, da blir det jo maks et par uker i ziplock poser avhengig av etappelengde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.