Gå til innhold
  • Bli medlem

For til jervenhi. Hva skal jeg bruke


Zombiecat

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage et jervenhi til det nyeste familiemedlemmet som kommer snart. Hun er ikke så stor så det minste jervenhiet blir unødvendig stort. Men så var det dette med for inni da. Har noe ullfilt liggende, men finnes det kanskje bedre ting? Foret på det jervenhiet jeg har er i noe glatt stoff. Kan det funke å kunne opp ei dyne kanskje? Skal jo helst være lett også... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjenner kanskje til det allerede, men den originale vatteringen til Jerven kan kjøpes i løpemeter:

 

http://www.jerven.no/jerventekstil/vattering-80-gr

 

Synes ikke prisen er så ille. Dette stoffet er veldig lett og tørker fort, begge er viktige egenskaper når man er på tur.

Nei det visste jeg ikke. Kjekt. Ja det med tørking har jo vært noe jeg har fundert på. Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det greit å nevne i samme slengen at ytterduken også finnes i metervare. Har selv vurdert å sy fjellduker selv, men har ikke kommet helt dit enda. :-)

 

Vær obs på at vatteringen trolig ikke er Primaloft-materialet som benyttes i de nyeste fjelldukene. Kanskje greit å ringe Jerven for å høre om erfaringene med denne vatteringen i jervenhiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.