Gå til innhold
  • Bli medlem

Innvandrer på Fjelltur ?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

lenge siden jeg har vært på fjellforum nå, og jeg må innrømme at eneste grunnen til mitt eksklusive besøk var en artikkel i en stor landsdekkende avis.

Det jeg leser er urovekkende og jeg ble oppriktig provosert og irritert. Faktisk nok til at jeg ikke orket å lese mer enn 3 sider.

Til en del av dere: Om jeg noengang treffer dere i fjellet kommer dere ikke til å få så mye som et hei eller nikk fra meg. Maken til historieløse, svaksynte, naive, paranoide og respektløse mennesker skal man lete lenge etter.

Jeg vil samtidig benytte anledningen til å stigmatisere en hel gruppe, folk fra asker/oslo. Dette baserer jeg på en forumdeltakers uttalelser i denne og tidligere tråder. Dere fra oslo/asker har dårlige knær, kan ikke kle seg (olabukser), er redde for vinterfjellet og har et kvalmt og psykotisk forhold til tyske kvinner.

Forresten bra vi bor i Norge, maken til fjell finner vi ihvertfall ikke i India, Vietnam, Pakistan og Iran. Nei, alt utenfor Jotunheimen (og de danske stepper) er som små navnløse hauger å regne. (mens jeg skriver dette får jeg en ubeskrivelig trang til å daske meg i pannen og sleve/sikle på tastaturet.)

Til sist takker jeg for meg! Måtte det bli mange flotte diskusjoner på et helt annet nivå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei. men han er primitiv for de han tydeligvis mener at slik er alle muslimer.

Hvor har jeg brukt ordet "alle"? Kan ikke se å ha brukt det noe sted. De fleste muslimer støtter imidlertid terror mot vantro, selv om kun et fåtall muslimer er terrorister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke denne tråden snart begynne å debatterer sak igjen. De siste par hundre innleggene er jo bare på formen: "Du sa at innvandrere er dumme!" "Nei det gjorde jeg ikke det." Dersom selve saken er utdebattert (og det er den jo) kan vi jo heller finne på noe annet å samtale om.

Jeg kom forøvrig akkurat inn fra skitur. Traff et par tyskere på truger, ellers gikk det trygt for seg. Forøvrig veldig koselige folk. Oppfordrer ellers alle her til å parkere tastaturet, finne frem fjellskia og komme seg ut i fjellheimen. Ta gjerne med en fremmedkulturell. :roll:

Ok. Hadet bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdier som f.eks. demokrati, frihet og likeverd. Hvorfor importere hjernevaskede mennesker som ikke verdsetter dette?

ja det er gode verdier, allmenne verdier. Og du hevder at flertallet av innvandrere ikke verdsetter dette?? Hvilket belegg har du for å hevde dette? Jeg kan ikke komme på EN ting som dere har listet opp i negativ retning, som ikke også etniske nordmenn gjør seg skyldige i.

Bruk gjerne , Tom, søppelmetaforen din engang til, ang. vårt eget søppel kontra importert søppel. Men den blir ganske dum når du generaliserer som du gjør. Selvfølgelig uten å være rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du da virkelig at ALLE muslimer er slik som du og denne andre figuren her hevder? Det virker som han tror det. Det gjør ham primitiv.

Nei, tror ikke alle er slik, men jeg ser ingen grunn til å importere potensielle problemer. Det viser seg i praksis at vårt samfunn blir ødelagt av islam. Svar meg nå på hvorfor vi skal importere problemer til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan godt svare på hvorfor du skrev 40% muslimer om 60 år, når artikkelen ikke sa det i det hele tatt? Eller er det for vanskelig å innrømme at du tok feil?

Jeg tok ikke feil, du glemmer at den etnisk norske delen av befolkningen ikke vil stige frem mot 2060, du legger til grunn at den dobler seg, hvilket er helt feil. Norske kvinner føder for få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan nekte for at det ikke har blitt flere problemer med f.eks kriminalitet i Norge etter innvandringen begynte?

Ja, jeg.

Det er ulike faktorer som spiller inn. I alle land har kriminaliteten økt gjennom tidene. Som psykologistudent ser jeg ikke grunn nok til å skylde på innvandrere, men komplekse sosiale og psykologiske faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt av disse godtroende naive nordmenn som forsvarer islam med nebb og klør, samtidig som innvandrere som er innom her (ironisk nok) viser forståelse for mine og andre likesinnedes synspunkter. Den dagen den første selvmordsbomber fra denne religionen dere er så glade i sprenger en haug av folk i luften på en av Oslos t-baner, håper jeg det er mange av deres sort som er ombord. Vi andre, skikkelige mennesker som ikke ønsker å importere problemer, fortjener å gå fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sitter her:

Folk på østlandet er de værste av alle i Norge. Det skjer ingen verdiskapning der, de utnytter kun resten av landets kompetanse og ressurser. Man kan se på hele østlandet som "trygdet", om man ser litt stort på det.

Bare får og får, men gir de noe tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg.

Det er ulike faktorer som spiller inn. I alle land har kriminaliteten økt gjennom tidene. Som psykologistudent ser jeg ikke grunn nok til å skylde på innvandrere, men komplekse sosiale og psykologiske faktorer.

Du er neppe psykologi-student. Muslimer er ekstremt overrepresentert når det gjelder alvorlig kriminalitet, det viser all seriøs forskning. Problemet er først og fremst med usiviliserte muslimer, ikke feks siviliserte buddhister eller hinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket problem? Potensielle problemer trenger ikke bli virkelige problemer. Det er ganske mye vi burde stoppe med da ellers, for å unngå potensielle problemer.

Hvis du ikke ennå har oppdaget noen problemer knyttet til innvandringen har du så liten kontakt med virkeligheten at denne diskusjonen mister sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er mine holdninger til folk fra Asker kun basert på input fra fjellforum

Er det disse Asker-ungdommene (eller var det Bærum), som drar i lassevis opp til Hemsedal i helgene og terroriserer bygda? som drikker seg skitings, slåss og voldtar, endog dreper - oppfører seg ufyseligt og respektløst? og som ikke respekterer gode norske verdier...

Disse ungdommene fra Asker/Bærum regner jeg med har vært utelukkende innvandrer/muslim-ungdom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen den første selvmordsbomber fra denne religionen dere er så glade i sprenger en haug av folk i luften på en av Oslos t-baner, håper jeg det er mange av deres sort som er ombord. Vi andre, skikkelige mennesker som ikke ønsker å importere problemer, fortjener å gå fri.

Du styrker din sak veldig godt må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det disse Asker-ungdommene (eller var det Bærum), som drar i lassevis opp til Hemsedal i helgene og terroriserer bygda? som drikker seg skitings, slåss og voldtar, endog dreper - oppfører seg ufyseligt og respektløst? og som ikke respekterer gode norske verdier...

Disse ungdommene fra Asker/Bærum regner jeg med har vært utelukkende innvandrer/muslim-ungdom....

Her antyder du at noen har hevdet at BARE innvandrere kan gjøre gale ting. Du fortsetter med andre ord å argumentere mot dine oppkonstruerte stråmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er neppe psykologi-student.

Jasså?

Muslimer er ekstremt overrepresentert når det gjelder alvorlig kriminalitet, det viser all seriøs forskning.

Ting du finner på er ikke "seriøs forskning".

Problemet er først og fremst med usiviliserte muslimer, ikke feks siviliserte buddhister eller hinduer.

Slik å forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.