Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Isogaisa jakke


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse

Bare nevner at jeg bruker en tierra jakke, type 3lags Conrad kain. Kjøpte jakka ettersom den sto på 70% avslag i butikken (omtrent spontankjøp, måtte bare tenke meg om to ganger før jeg hoppa på den;p), og jeg kunne gå ut etter å ha brukt latterlige 800 kroner på en 3 lags gore tex jakke.

Uansett, jeg tror førprisen lå på 3600, noe som det ser ut som er prissjangeren her. Dette er en HERLIG jakke uten dill og dall. Den vanntette lomma er virkelig vanntett, og hetta er god og stor med ståltråd innsydd. dessuten er den tilstrekkelig lang ned på rumpa slik at varmetapet ikke blir større fordi den ikke er sydd for å gå i byen med. Dessverre er det få butikker som selger tierra i norge. Veit ikke om det har noen spesiell grunn, jeg er hvertfall utrolig fornøyd med jakka mi.

Så ingen kommentarer om tierra sine jakker, så måtte bare skyte inn.

marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har Isogaisa jakkene kommet i nye farger. Jeg har forelsket meg i den brune, men den sorte og den røde er også veeeldig fine. Men jeg har ikke sett de i noen butikker ennå. Er det noen som har kjøpt av disse nye jakkene?

Jeg skal kjøpe meg ny jakke i høst. Enten en Bergans eller en type gore-tex. Det var prat på det her at Bergans' jakkene var så glorete og kommer til å gå av moten gangske fort. Det er ikke bare fargene som går av moten, men også fasongen. Husker jeg kjøpte en Ultimo allværsjakke i 1995 som var mørk grønn med sånn beskyttelse på armene, og med gule knapper. Den gangen var det ikke noe særlig med damemodeller, og de skulle være svæææære. Alle jakkene da var av sånn type. Ga den jakka til Freteks etter noen år..... Sånn vil det alltid være med mote. Er man opptatt av at ting skal se ok ut, så må man bare regne med at man må kjøpe nytt etter noen år. Men det er jo litt leit og ikkeminst bortkastede penger å kjøpe ny dyr jakke bare for å få de nye kule fargene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.