Gå til innhold
henal

Primus eta power ef - stekepanne

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe Primus Eta Power EF, men er det noen stekepanner som passer til denne? Altså en som passer i isolasjonsbagen ("trekket")?

Noen som har erfaring med dette apparatet og kan anbefale det evnt. ikke anbefale det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å finne stekepanner til ETA produktene til Primus, har selv ETA Express, her sitter vindskjermen festet med magneter så den tar jeg bare av når jeg bruker stekepanna. Sjekk med Trangia om de har en stekepanne som kan passe ETA power. Jeg bruker selv 18 cm stekepanna til Trangia. Du kan også send en mail til Primus, de har et opplegg for det på nettsiden. De bruker å være raske og svare. Vær også obs på at ETA serien til Primus utvikler ca. ti ganger så mye kullos som tradisjonelle brennere.Forsvarets forskingsinstitutt har testet dette. En tråd om dette finnes her på forumet. Dette er ikke noe problem hvis en tar hensyn til god ventilasjon, men det er en ting en må være oppmerksom på. Til gjengjeld har ETA serien lavt gassforbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Turlyst

Jeg bruker denne til mitt ETA Power Skjult lenke - logg inn for å se den

Den passer bra inn i oppbevaringsveska.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spurt Primus om dette selv i sommer og fikk følgende svar. Det er litt pussig at JanRH har fått den samme pannen som de påstår ikke passer til å passe.

Du kan kjøpe et Eta Power sett der du får vindskjerm, kjele og brenner i ett.

Kaffekjele kan du kjøpe separat og den går oppi kjelen 1,8 l.

Stekepanne må du kjøpe separat, men denne vil ikke passe inn i settet. Alle har håndtak integrert.

Eta Power brenner 804 gr: Skjult lenke - logg inn for å se denSkjult lenke - logg inn for å se den

Litech kaffekjele 0,9 l 178 gr: Skjult lenke - logg inn for å se denSkjult lenke - logg inn for å se den (finnes i 1,5 l 210 gr)

Litech stekepanne 267 gr: Skjult lenke - logg inn for å se denSkjult lenke - logg inn for å se den (dessverre tomme)

Håper dette var til hjelp!

Mvh

Asgeir Linberg

Kundeservice Primusshop

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Turlyst

Jeg har igjen montert sammen kokesettet, og har følgende svar:

- det går fint å plassere stekepanna i vindskjermen under bruk

- å pakke sammen er verre, men det går dersom plastlokket ikke ligger i transportveske. Vindskjerm, kjele, plastbolle og stekepanne går med et nødskrik. I tillegg til brenner, tenner og andre ting man ønsker å ha i kjelen under transport. Det er trangt i høyden

Det siste strekpunktet kan knekke glidelåsen på sikt da det er trangt. Mitt sett har visst nok 1.8 liter kjele, men den er bare 1.5liter. Jeg skjønner Primus sitt svar her.

Endret av Turlyst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det er gammen tråd men jeg kjøpte akk en Primus ETA Power EF fra gmax, nyeste modell, og hadde fra før en Primus LiTech Frying Pan men det passer ikke sammen, panna står veldig ustøtt.

Jeg juger! testa akkurat . hadde glemt og vippe ut støttene .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Unknown_Uke
      Hei!
      Jeg er ikke av typen som hører på konspirasjonsteorier og lignende, men i helgen så jeg en interessant film, basert på virkeligheten, som heter Skjult lenke - logg inn for å se den. Den handler om hvilken skadelig effekt Teflon har hatt på miljø og personer fra begynnelsen.
      Stoffet PFOA som er i eldre typer teflonpanner har nå blitt forbudt å selge i USA/EU.
      Etter å ha sett denne filmen har jeg bestemt meg for å droppe de eldre pannene jeg har brukt på tur, som inneholder teflon..
    • Av Håkan S
      Multi-fuel brännare från Wish
      Gas,Benzin,Fotogen med  500 ml Al flaska och reservdelar och verktyg och kraftig förvaringspåse
      Pris ca 650 Skr med moms och frakt  Märkes kök kostar ca 3 ggr detta
      Fungerar ok bäst med gas men bensin ok ej testat fotogen med rätt munstycke det satt inklämt i verktyget och verkade fattas vid köp nålar hadde nog blandats ihop jag satt den med minst kona på fotogen tror detta är rätt men ej provat med det andra.
      Största nackdel är att det är special gänga på flaska och pump som är i plast och att det ej var extra plåt till att sprida lågan med som reservdel,enbart instruktioner på kinesiska.
      Jag följt MSR inst bok vid anv.
      För en del väsen men bara jfr med brännare av hatt modell och min gamla Toppbrännare Super bleuet från Frankrike till gas.
      Jag har köpt det som reserv till Kap Artic som ej är klar för drift i fält.
      Gas anslutning till standard gänga,vindskydd behövs löst eller ombyggd trianglia.
      Bild  Bensindrift lös brännare troligt rätt nål,bild 2 lös brännare fotogen med bensin munstycke och ev fel nål.
      Provat värma vatten 1l lilla kastrull trianglia brännare full effekt med rätt munstycke och oklart om rätt nål stabil låga och inga ljud variationer.
      start ca 20 gr till kokning med stekpanna som lock ca 10 min enligt uppgift ska det gå på 3-4 min från tillverkare.
      Jag kan ej bedömma var ev säkerhets risker är med detta kök testat 1 gång nära sjö på grillplats och ev användning av detta sker på egen risk jag har endast anv mitt Kap Artic på fotogen med svenska delar till 100% tidigare utomhus och ej i tält.
      Kopplingar läcker ej och 2 oringar och gängor i koppling av slang till flaska.
      Synpunkter på Var risker finns med detta kök av er som är erfarna anv av märkes kök motages gärna.

• Av zimwalker
      Fikk dette settet for noen dager siden: Firebox Ultra Cook Kit, 8"-utgaven: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Ultra, blir litt skeptisk til slike produktbetegnelser. Men har nå brukt dette på en dagstur og er godt fornøyd. 
      Husk bare på å forbehandle stekepannen (for å få et herdet fettlag, naturlig non-stick, på samme måte som man behandler jernpanner) Jeg gjør det også med "pai pannen", da kan jeg også bruke den til steking ved behov.  Les  bruksanvisningen som det ligger link til nede på siden hos Bikeshop.  Eller man kan gå til Firebox sin web for produktet -  der man i tillegg til bruksanvisningen også finner (nederst) en "seasoning" video Skjult lenke - logg inn for å se den.
      Har jo tur-stekepanner fra før. Prøver alltid å finne en tallerken eller et fat  (stål eller titanium) som jeg kan bruke som "lokk" for å gjennomvarme/dampe (for eks. grønnsaker som jeg legger oppå kjøtt/fisk eller hva det nå er jeg steker). Falt da for dette settet, for der er det "rom under lokket". Litt dyrt kanskje, og ikke superlett, men men, (mere) god mat på  dags- og helgeturer skal det bli.
    • Av Diger Jotne
      Prøver å finne meg et kokesystem som kan brukes året rundt over "alt". Nå drar ikke jeg på polar turer og slikt. Ikke flere ukers turer på vinter eller sommer, men det blir en del turer og ei natt her og der.`Lager gjerne mat som krever litt mere enn å koke vann.
      Så langt har jeg prøvd kvistbrenner, sprit brenner, vanlig bål og skru på gassboksen brennere. Fordeler og bakdeler er det med alt.
      Kunne tenke meg å kjøpe inn 1 multifuel brenner. Da har jeg uansett årstid og tempratur et system som funker. Så kommer jo da det store spørsmålet. Hvilken skal jeg da invistere i?
      For om jeg ser på Optimus så er det jo Nova, Nova+ og Polaris å velge mellom. MSR har et par Whisperlite og XD. Primus har også et par. Aliexpress har også osv.
      Noen som har noen innspill
    • Gjest fightingfalcon
      Av Gjest fightingfalcon
      Hvilken type fuel bruker folk til primusene nå som vinteren kommer?  Jeg er mest vant med gass, men har brukt primus powerfuel og colemanfuel da dette
      har vært det de har hatt på sportsbutikkene. Jeg ser folk handler både på biltema, felleskjøpet og bensinstasjon? Er alt dette 4 takts alkylatbensin, eller er det
      forskjeller? jeg prøvde å finne litt om det på forumet. Jeg leste at noen hadde dårlig erfaring med Cirkle K sin alkylatbensin.
      Prisforskjellen er jo betydelig mellom de forskjellige produsentene. Jeg ser at powerfuel kostet 119,- pr liter sammenlignet med biltema sin til 34,90,- ?! 😮

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.