Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling - hansker til skikjøring/vinteralpinisme


AgentOrange

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et par bra hansker til skikjøring (toppturer) og generell vinterbruk i fjellet. Ikke teknisk isklatring, men brevandring kan bli aktuelt.

Hanskene må være vanntette og tåle slitasjen fra skistaver - området mellom tommel og resten av handa er spesielt utsatt.

Jeg har sett at Black Diamond har et stort utvalg, men jeg vet ikke hva som er bra for mitt bruk. Andre merker er selvfølgelig også aktuelle.

Kom med innspill og synspunkter! :?:

--

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Jeg er kjempefornøyd med mine black diamond mercury mittens!! Kjempevarme, innervottene er også vindtette så du kan buke kun disse fint i sterk vind i -10 uten å bli kald! Kan kanskje bli litt store og klønete hvis du svetter litt og de så fryser med yttervottene på, disse blir utrolige stive og vanskelige og ha med å gjøre da. Men etter å ha gått med staver konstant i 9 dager er det ikke tegn til slitasje (skulle jo bare mangle), de virker veldig solide. Det jeg digger mest med dem er at når jeg tok på meg innervottene stivfrosne var de tørre og varme mot huden, digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.