Gå til innhold
  • Bli medlem

ÅpneSpis


.::Per::.

Anbefalte innlegg

Åpne-Spis

En Kollega tok ett godt tilbud på Magasinet med denne maten. Kjøpte 10 stk og fikk en hyggelig pris.

Jeg tok 5 stk og tenkte at dette måtte jeg teste.

Jeg som normalt sett sverger til Real og annen lettvint mat på tur tenkte at dette kunne fungere fint på kajakktur.

Spesielt i sjøen da jeg slipper å bruke kaffevannet på matlaging.

Produktet hadde en flott innpakking. Tanken på at alt var i pakken. Bare å legge maten i posen og tilsette vann-posen som lå ved. Til og med en skje til å spise med var i pakken.

Skje, tallerken, varmeelement og mat i ett. Dette er jo nesten for godt til å være sant.

 

På besøk hos en kamerat tenkte jeg at Nå skulle jeg få testet dette.

Han holder på å bygge om litt på Koia og har dårlig med fasiliteter så dette rette tidspunktet å prøve på.

 

Jeg drar opp pakken med KJØTTBOLLER i Tomatsaus fra Åpne Spis fra sekken.

 

Legger maten i posen som anvist. Tilsetter vannposen som var med. Legger alt tilbake i pappesken og venter i spenning i 15 minutter.

 

Forbausende over at kjemien er velfungerende da det begynner å ryke og bli varmt med engang kommer smilet om munnen da vi venter på at 15 minutter har gått og maten skal være varm.

 

Bilde på pakken ser jo kjempeflott ut. Så jeg blir ganske skuffet når jeg spretter plasten av tallerken og ser 3 kjøttboller flyte rundt i ett hav av oljelignende suppe.

 

Kjøttbollene ser ikke gode ut. Og smaker noe som er kirugisk fjernet av beinrestene på ett dyr som har dødd langs veien.

 

Ris? Lignet mer på en blanding av mel/koskos og noe som lignet på ris.

 

Saus? Noen har skremt en tomat ved siden av dette når de lagde maten. Det var mer en oljelignende greie.

 

Skulle være både Brød, Erter og Gulerøtter oppi dette men var ikke engang farger av det.

 

Dette klarte jeg ikke å spise. Kameraten min klarte heller ikke spise det.

Så da jeg foreslo at jeg skulle gi det til en av bikkjene hans

(Siden han driver med hundekjøring og har noen ) var svaret NEI DETTE GIR DU IKKE BIKKJENE MINE!

 

Jeg får prøve noen av de andre rettene i trygge omgivelser i nærheten av kjøleskapet hjemme tror jeg.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har teset lasagne og hjortegryte.

Lasagne var litt kjedig i smak, konsistens var ikke så ille.

HJortegryte hadde en litt rar bismak men konsistens var ganske bra med store kjøttbiter. Men Rondane viltgryte i pose er klart bedre, selv om hjemmelaget er best.

 

Men det som var felles for disse var at jeg ikke synes de ble varme nok. Spesielt hjortegryte da den har store biter kjøtt og hele og halve poteter.

Så jeg er vel egentlig ferdig med å teste de ÅpneSpis greiene. De er rimelig tunge så de egner seg dårlig for flere dagers vandring. Skal den bli god og varm bør man putte det i en kjele å varme opp, men da er en jo like langt. Da ville jeg heller stekt ferdig kjøtt, kokt grønnsaker etc hjemme og pakke i vakum. Så varmet opp alt i kjele. Mye sannsynlig at det smaker langt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takke meg til nudler og potetmos på tur =)

 

 

Har dere testet de versjonene med poteter? Jeg ble skikkelig overrasket over hvor gode de var. Alle turmatgreier smaker herk sammenlignet med mors hjemmelagede. Men her har de ihvertfall klart å holde potetkonsistensen noenlunde riktig.

 

Kyllingrettene var også veldig gode.

 

Lasagne har jeg ingen andre alternativer til oppe på 2000 moh, så hvor dyr den smaker har ikke så mye å si. Er det lasagne kroppen vil ha så er det lasagne den skal få :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne har jeg ingen andre alternativer til oppe på 2000 moh, så hvor dyr den smaker har ikke så mye å si. Er det lasagne kroppen vil ha så er det lasagne den skal få :-)

 

Jeg er veldig fristet til å prøve å lage noe tørket lasagne, men det er vel sjanse for at det blir "some assembly required". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.