Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har en Primus Easy Fuel || -brenner. Med den har jeg brukt en Cooleman-gassboks, men nå er den tom, så jeg kjøpte en "Primus Power Gas 4 Season Mix 2207 Propane Isobutane Butane 230g". Når jeg skrur denne på, så er det er parti når den er halvveis påskrudd hvor det lekker gass ut, betyr dette at det er feil type ett-eller-annet? Det skjedde nemlig ikke men Cooleman-boksen..

Annonse
Posted

Normalt vil det alltid (eller det er noe spesielt med Coleman boksen) sive ut litt gass når du skrur på boksen, det som skjer er at nålen som presser inn ventilen i boksen, gjør dette "Litt før" gjengene og pakningen i tilkoblingen tetter helt. Skrur du raskt og bestemt er denne lekkasjen minimal, og så lenge du ikke har noe flamme i nærheten er det helt ufarlig.

Pass på å holde gassboksen oppreist når du skrur den på, holder du den sideveis kan det som siver ut være flytende.

(Uansett så fordamper det fort)

• Like 2
Posted

Normalt vil det alltid (eller det er noe spesielt med Coleman boksen) sive ut litt gass når du skrur på boksen, det som skjer er at nålen som presser inn ventilen i boksen, gjør dette "Litt før" gjengene og pakningen i tilkoblingen tetter helt. Skrur du raskt og bestemt er denne lekkasjen minimal, og så lenge du ikke har noe flamme i nærheten er det helt ufarlig.

Pass på å holde gassboksen oppreist når du skrur den på, holder du den sideveis kan det som siver ut være flytende.

(Uansett så fordamper det fort)

Takk :)