Gå til innhold
  • Bli medlem

3 dagers på østlandet med fisk?


Kajak

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat tenker å ta en tre dagers tur (to netter ute) med fiskestanga og tarpen et sted i Telemark eller Buskerud. Tenker å gå en runde tilbake til bilen og tilbakelegge et par mil hver dag. Satser på fisk til middag :)

Alle gode tips mottas med takk!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrimfjella er en flott område og ferdes i. Kan oppleve fantastisk fike og naturen er som alltid nydelig. Masser av muligheter i alle retninger rundt Mykle-vannet. Et annet tips får vel da være Finnemarka som er fjellområde mellom Drammen og Tyrifjorden. God tur hvor en deres vandring tar veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det har vært varmt så lenge så er nok ikke fisket det beste i lavlandet. Man bør opp i fjellene, hvor temperaturen er lavere. Skal man gå i skogsområder så ville jeg satset på elvefiske. Oksygenrikt elvevann gjør fisken litt mer aktiv enn varme skogsvann. Skal man prøve seg i lavlandet, så er det nok nattfiske som gjelder.

 

Trillemarka eller Vassfaret er også en mulighet, i tillegg til de tipsene du har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott svar! Vet du evt. hvor på Skrim det er et bra startpunkt for å parkere bilen og gå til det første vannet? Vi holder oss helst så langt unna bebyggelse som mulig :)

Ville kjørt inn i sørmyr området. Er en bom du må låne nøkkel til der evnt parkere i nordenden på Mykle før bommen. Der har du MYE muligheter. Nordre delen av Skrim har MYE bra vann. Derfra er det fint og gå inn i Vardefjell og sør for Mykle kan du tusle inn til Luksefjell. Ville personlig lagt turen på nordsiden av Mykle og områdene mot Styggemann.  :hairy:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Vi gikk for Skrim siden det hørtes interessant ut - parkerte utenfor bommen inn til Ivarsbu og gikk over til morsatt side av vannet, nærmest Styggemannen. Utrolig flott natur!!

MEN!

Det flommet over av knott i alle retninger, så vi heller pustet knott enn luft i en periode. Hadde med oss både myggnetting og myggspray, men ingenting hjalp. Til slutt var det ikke til å holde ut, så nå ligger vi under tarpen et sted i Aurlandsfjorden - ikke noe knott her! :)

Noen som vet hva vi kunne gjort for å overleve knotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg og hadde en del knott da jeg var der for noen uker siden. Er nok en del av sommeren der opp i mer eller mindre grad. Eneste som jeg har hørt funker mot knott er faktisk alkohol(gin). Ikke testet det selv. Men tror og av egen erfaring at klarer man å forholde seg rolig iog ikke utsonde stresssvette er man ikke så attraktiv. Når jeg er på tur med svogeren min som ikke takler mygg og knott får han panikk og de er over han som pirajia. Mens jeg som er forholdsvis rolig har ikke mer rundt meg en hva jeg kan takle. Men klart det går ei grense for hva man orker å utsette seg for.

Du får prøve igjen ut slutten av august og over i september. Blitt noe kjøligere og knotten ikke så tilstedeværende. Fiske ofte bedre igjen... Uanz, lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.