kardam Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Dag G: Kan det være på vei sørover fra Sulebu? "Bleia" Siter
askogvoll Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Og hvor i landet befinner jeg meg nå.. Hva heter foresten dette fjellområdet? Siter
500fjell Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 1: Du står på Sandfjellet og ser vestover mot Isfjorden i Rauma. Skal gruble på din andre når jeg får tid, hvis ingen andre tar den i mellomtiden. Siter
askogvoll Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Stemmer det med Sandfjellet Sondre. Det andre bildet ble tatt andre juledag for nesten fire år siden for den som måtte lure. Siter
Nils Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Og hvor i landet befinner jeg meg nå.. Hva heter foresten dette fjellområdet? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=20169 Synes jeg aner Trolltindane (med Trollveggen på baksiden) langt bak helt til høyre, og noen høye tinder litt til venstre for disse som kan være Finnan. Nærmere i bildet tror jeg det er Torvløysa (1850) som er i midten, og som ser høy ut. Nede til høyre for dette fjellet ser vi litt av et vann som da skal være Herdalsvatnet. Vi ser altså mye av fjellene i Rauma, Norddal og Stordal (Møre- og Romsdal). Siter
Dag G - Evje Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Nils har helt sikkert rett. Denne tar han nok med bind for øynene.......... Siter
500fjell Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Nils har helt sikkert rett. Denne tar han nok med bind for øynene.......... Prøver uten bind og sier Austanbotntind V-1 fra V-2. Siter
Nils Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Siden jeg prøvde med bind for øynene, ble "500fjell" for kjapp, så da legger jeg heller ut en ny: Hvilken topp står det norske flagget på? Siter
500fjell Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 En vellykket ekspedisjon, og det norske flagget ble plantet på toppen av .... ...Visbreatind? Og hva heter så denne toppen i bildet? Siter
Nils Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 ...Visbreatind? Selvsagt er det Visbretind Sondre! Ditt siste bilde viser sannsynligvis Sørøstre Styggehøbretind, fra skaret/eggen mot Sørvestre Styggehøbretind? Siter
500fjell Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Ditt siste bilde viser sannsynligvis Sørøstre Styggehøbretind, fra skaret/eggen mot Sørvestre Styggehøbretind? Stemmer Siter
Dag G - Evje Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 500fjell skrev: Prøver uten bind og sier Austanbotntind V-1 fra V-2. . Stemmer det. Siter
askogvoll Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Nils har selvsagt helt riktig Kjente ikke til de toppene du nevnte, men det er fjell i Møre og Romsdal du ser Siter
Nils Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 "500fjell" har et par uløste på forrige side, men allikevel strør jeg ut denne: Hvilken topp er til høyre? Siter
Dag G - Evje Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Nils skrev: Hvilken topp er til høyre? Kan det være V2 Vestraste Austbotntind-2020 Hadde en tåketur opp dit så lite facts å henge på........ Siter
500fjell Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Nils sin er mot en flott skitopp, men sommerstid kan det i blant være vanskelig pga en stor tverrsprekk... sier ikke mer Siter
Busken Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Store Ringstind sett fra Stølsmaradalstinden? Usedvanlig mye skyer til å være et Nilsebilde... Siter
Dag G - Evje Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 500fjell skrev: Nils sin er mot en flott skitopp, men sommerstid kan det i blant være vanskelig pga en stor tverrsprekk... sier ikke mer . Mobbing, eller..... Siter
Nils Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Store Ringstind sett fra Stølsmaradalstinden? Usedvanlig mye skyer til å være et Nilsebilde... Buskmannen har helt rett (og Sondre, selvsagt!). Ja, det er fra Stølsmaradalstind. Tenker jeg villedet deg der "Busken", med alle skyene? Snakk om møkkavær'a! Siter
500fjell Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Ingen som kjenner igjen disse motivene? (takk for påminnelsen, Nils) https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=19660 https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=19659 Imens legger jeg ut en enkel en som de fleste Østlendinger burde klare (racerne venter litt med å komme med fasiten ). Hva heter toppen med mast i bakgrunnen? Siter
askogvoll Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Ikke så dum utsikt dette her til å være 28 desember i 2005. Mens andre satt og spiste julemat og slappet av brukte jeg en av feriedagene til å ta meg en liten flytur. Om noen har litt energi til overs kan fjellene navngis, ellers holder det med området. Er vell egentlig bare plankekjøring å gjette denne, men bildet ga meg en grunn til å fly på vinteren og Kan noen gjette på hvilken kortbaneflyplass jeg akkurat har besøkt? Siter
500fjell Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Kan noen gjette på hvilken kortbaneflyplass jeg akkurat har besøkt? Kjenner i alle fall igjen Kolåstind på Sunnmøre på det nederste bildet. Kan du ha tatt av fra Ørsta/Volda lufthavn? Siter
askogvoll Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Er nok sunnmørsalpene på sitt beste. Ørsta/Volda var veldig godt tippet siden det er den nærmest kortbaneflyplassen, men det var nok Anda flyplass i Sandane. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.