Joker Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Den ene av Tvillingene da . Nei, jeg er nok kanskje litt på bærtur her. Utenfor mitt nedslagsfelt.
Nils Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Siden banker-tipset til Busken jo eliminerer det meste, så er vel den snart løst ! Så jeg drister meg til å legge ut ennå en så lenge. Hva ser vi her? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=13566 Jeg tror den godeste "eaa" har gitt et hint i bildeteksten her med "Fin tur om du tar denne ruten."... Kjenner ikke nødvendigvis igjen fjellet på bildet hans med en gang, men svaret er kanskje det siste i bildeteksten: Ruten (1516 moh), mellom Espedalen og Gudbrandsdalen? Sett fra N/NV? Ifølge kart er det isåfall Skarvranden (1342) vi har foran i midten (to stier går oppover der det er bart), med høyde 1469 nesten rett bak denne, midt i bildet. Til venstre - Gråurda (vi ser høyde 1462). Bak til høyre muligens høyde 1460. Selve toppen av Ruten er ikke synlig, men ligger bak 1469-toppen i midten sånn ca...
eaa Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg tror den godeste "eaa" har gitt et hint i bildeteksten her med "Fin tur om du tar denne ruten."... Kjenner ikke nødvendigvis igjen fjellet på bildet hans med en gang, men svaret er kanskje det siste i bildeteksten: Ruten (1516 moh), mellom Espedalen og Gudbrandsdalen? Sett fra N/NV? Ifølge kart er det isåfall Skarvranden (1342) vi har foran i midten (to stier går oppover der det er bart), med høyde 1469 nesten rett bak denne, midt i bildet. Til venstre - Gråurda (vi ser høyde 1462). Bak til høyre muligens høyde 1460. Selve toppen av Ruten er ikke synlig, men ligger bak 1469-toppen i midten sånn ca... Hehe, du er jaggu skarp, du Nils! Det er nok helt korrekt det du skriver. Bildet er tatt fra hovedvegen noen hundre meter øst for Sjåk "sentrum". Jeg tror heller ikke selve Ruten/1516 er synlig her (dog lite om å gjøre), men siden jeg har et inntrykk av at hele fjøla/turområdet kalles for Ruten, så måtte jeg liksom legge et lite hint i bildeteksten! Bra resonnert!
agno Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Sjåk sentrum, Erik ? Kunne det være at du mente Skåbu ?
eaa Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Sjåk sentrum, Erik ? Kunne det være at du mente Skåbu ? Ehrmm - sorry! Selvfølgelig mente jeg Skåbu! (Sjåk... hvor kom det fra? ) Takker for våken korreksjon.
500fjell Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Ruten husker jeg, etter EM i hundekjøring 2006 i Espedalen tok jeg en alenetur på ski til toppen. Måtte snu 300 meter før toppunktet pga stiv/sterk kuling og piskende snø og skarelag som traff meg i fjeset. Klarte ikke holde meg oppreist Gjorde et nytt forsøk to dager senere, vindstille og kveldssol mot Jotunheimen, vakkert! Quiz: Denne er lett!
agno Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 ..............eller aller helst Kvassryggen...........
agno Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 er det mulig !! Nå er det snart ikke flere topper i det området Ok: Tjørnholsoksle, da ?
500fjell Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Du har hatt uflaks, men nå er det bare en topp til i området over 2K som er Røyne topp...
500fjell Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Hittil er Høgdebrotet det nærmeste du har vært svaret, Åge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå