Kim Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Du er vel på tur oppover mot Kvitingskjølen igjen, Erik Elva Ilva til venstre i bildet.
eaa Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Du er vel på tur oppover mot Kvitingskjølen igjen, Erik Elva Ilva til venstre i bildet. Hehe, ja det er jeg! Og vi ser Søndre Koppe/1320 vest for Brimi Fjellstue, som rødmer i soloppgangen...
gi Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Nå ble den jammen stilt i denne tråden He, he topper kan vi, men hytter har vi ikke greie på Kan forsøke meg i retning Sylane, eller rettere sagt vest for Sylane
Kim Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Det er for langt nord ja. Bua ligger i et fjellområde midt i Sør-Norge.
Agnar Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Då prøver eg meg på Haldorbu, nordvest for Liomsæter i Gausdal Vestfjell.
Nils Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Får slenge ut en jeg da, hvilken hytte/bu? Og jeg prøver meg da på Nordbua. Risåhøgda bak til venstre.
Kim Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Riktig, Nils! Nordbua besøkte vi i januar 2001 ifm. en skitur på flere dager gjennom dette lite folksomme området.
Kim Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Tenkte du på turen vår? Det var mye grått vær, men vi var oppom et par. Har jo trasket mye på toppene der ellers. Prøvde å gå tvers over fra Valdres et år, men da måtte vi snu ved Fjelldokkbua pga -40 grader. Da var det jammen kaldt.
Gjest Fjellfinn Skrevet 22. desember 2005 Skrevet 22. desember 2005 Nå ble den jammen stilt i denne tråden Jau, jau - men jeg har ennå ikke fått svar på 2 Jeg holder meg til topps og fyller på med en genuin Trollheimstopp godt over 1000 moh - hvor er dette ?
Nils Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Prøvde å gå tvers over fra Valdres et år, men da måtte vi snu ved Fjelldokkbua pga -40 grader. Da var det jammen kaldt. http://fjellforum.com/download.php?id=2014 Hehe, det bildet passer godt nå rett før julaften. 40 minus! Biter i kinna da (og nesa ).
Nils Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Hmm... Så jordbærfjellet var vanskelig ? En stor skiløper på 60 tallet freste rundt her (oppå)... Mens dere tygger på kystknollen min, http://fjellforum.com/download.php?id=1961 Jordbærfjellet ditt Fjellfinn, kan det være Hestgrovheia vest for Lensvik?
Gjest Fjellfinn Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 Siste bildet ditt er fra Grønhøa. Jau, jau Jordbærfjellet er Vestre Varde 656 moh - det vestligste punkt på Hestgrovheia nordom Lensvika - et fjell som nok gir grunnlaget for både rev og Jordbær, skiløperen jeg tenkte på var H. Grønningen - han må da vært oppå her titt og ofte ? Så brakte jeg altså Rabbora 518 moh - det "neste" fjellmassivet når vi går sørover mot min hjemstavn. Hit opp dro VGn meg for å fortelle om livet... Før de to hadde jeg Tyrikvamfjellet. Da setter jeg igang de gladeste lykkeønskninger for Julen med dette bildet: - fra hvilken storslått, sentral og høg Trollheimstopp skuer jeg ned på Trollhetta,Trollheimshytta og Geithetta ?
evenl Skrevet 26. desember 2005 Skrevet 26. desember 2005 Da setter jeg igang de gladeste lykkeønskninger for Julen med dette bildet: - fra hvilken storslått, sentral og høg Trollheimstopp skuer jeg ned på Trollhetta,Trollheimshytta og Geithetta ? Det må være Neådalssnota. Fortsatt God Jul!
Gjest Fjellfinn Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Det må være Neådalssnota. Fortsatt God Jul! Nei Utsikten mot Neådalssnota herfra er slik:
Nils Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Nei Da er kanskje bildet tatt fra Salen (1430 moh)?
Gjest Fjellfinn Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Da er kanskje bildet tatt fra Salen (1430 moh)? Da kom Nils og da vart det rett Du kan jo se på denne, jeg står på ei Turistlinje like ved toppen av en diger Trollheimstopp som ikke er med i landskapsverneområdet (uforståelig) ....
oddis Skrevet 27. desember 2005 Skrevet 27. desember 2005 Du kan jo se på denne, jeg står på ei Turistlinje like ved toppen av en diger Trollheimstopp som ikke er med i landskapsverneområdet (uforståelig) .... Kan det være at du står på toppen av Snydda?
Gjest Fjellfinn Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 Kan det være at du står på toppen av Snydda? Jau, jau - vi e på Okla å sjer nedi Mjølkskåla og bortover (sørover) Storlidalen, Snydda (hovedtoppen) er rett fram Da prøver vi en stastopp til i Trollheimen, vakker skitopp, hvor er vi er lett å se men hva anser du som den beste (og raskeste) måten å ski hitopp på?
Nils Skrevet 29. desember 2005 Skrevet 29. desember 2005 Er vel bare Fjellfinns siste skitopp som står uløst nå, så jeg prøver meg med en annen snødekt topp som er grei å nå spesielt på våren. Mange har vært der, og mange kjenner den sikkert igjen (bildet er scannet og kvaliteten dessverre deretter ):
eaa Skrevet 29. desember 2005 Skrevet 29. desember 2005 Mange har vært der, og mange kjenner den sikkert igjen Ser ut som Veslebjørn/2150 dette. Gambler derfor på en til: Hvorfra er dette tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå