Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Hvor er dette hen? Hva heter fjellene bak?

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1863

Fjellene bak ser ut til å være Elgpiggen (1604 moh) til venstre, og den rundere Gråhøgda (1370) midt i bildet. Du skulle isåfall ha tatt bildet fra nærheten av Langsjøen ved Holøydal. :wink: Stemmer godt med kartet... :D Nydelig vinterbilde forresten!

Ble det vanskelig med Ålmannberg bildet mitt -

jeg legger ut et nytt - det er enkelt Nils....

Hehe, det siste du la ut var nok enklere enn Ålmannberg ja. Og ods tok det siste raskt ser det ut til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fjellene bak ser ut til å være Elgpiggen (1604 moh) til venstre, og den rundere Gråhøgda (1370) midt i bildet. Du skulle isåfall ha tatt bildet fra nærheten av Langsjøen ved Holøydal. :wink: Stemmer godt med kartet... :D Nydelig vinterbilde forresten!

Takk for det! Det var en nydelig (påske)dag óg!

Forøvrig er det helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen har svart på denne tidligere..

Dette må være høyeste punktet på Okla (Snydda) i Trollheimen

Ods svarte vel på denne på forrige siden, Even.. Nå må du følge med her :wink:

Har en ny her: Hva heter kalles disse toppene? Og Even; Du har ikke stemmerett !

post-48-133474406625_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Føler meg litt usikker her, den til høyre ser litt i bratteste laget ut...men kan det likevel være Flenskampene ved Femunden? Sett fra nordlige delen av Femunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ods svarte vel på denne på forrige siden, Even.. Nå må du følge med her :D

Har en ny her: Hva heter kalles disse toppene? Og Even; Du har ikke stemmerett !

Hey hey... hva er dette? Det er da ikke så lett å følge med på en tråd som har over 700 innlegg... :lol:

Jeg kan bekrefte at toppene i solnedgangen ved Femunden er Flenskamban. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt usikker her, den til høyre ser litt i bratteste laget ut...men kan det likevel være Flenskampene ved Femunden? Sett fra nordlige delen av Femunden?

Som Even har bekreftet, så er det riktig. Sett fra en flott overnattingsplass under åpen himmel i midten av påsken 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Rart ingen har svart på denne tidligere..

Dette må være høyeste punktet på Okla (Snydda) i Trollheimen

Jau jau !

Det er Snydda og i bakgrunnen sees Neådalssnota.

På det forrige bilde stå vi ved varden på Våttåhaugen øst for Oppdal og ser opp mot Ålmannberget!

Det følgende er lett - vent med å svare Nils og la andre som var her nå nylig slippe til ....

Jeg vil ha 5 svar; hvilke tre ser vi mot,

hva står vi ved

og hvilken topp er rett bak meg :lol:

post-511-133474406957_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha 5 svar; hvilke tre ser vi mot, hva står vi ved og hvilken topp er rett bak meg :lol:

Jeg synes det ligner veldig på Blåhø til høyre. Da må det være Gjevilvasskammen til høyre for varden, og Okla til venstre for varden. Du tar da bildet fra Høghøa. Hvilken topp som ligger bak deg derimot, kan jeg ikke si sånn på sparket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Toppen rett bak må være Grønhøa..(og det er det vel ingen som har svart på tidligere??) :D

Jau jau - da ble de rett :lol:

Bringer så en sommerlig topp, som er krevende skimessig.

Hvilken topp, hvilken er bak meg, hva heter bygda rett ned og hva heter fjorden ?

post-511-133474407058_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken topp, hvilken er bak meg, hva heter bygda rett ned og hva heter fjorden ?

Hehe, snakk om å ha identisk bilde i sitt eget fotoalbum. Her var vi fjor, Even, ikke sant?

Du tar bildet på Ytre Sula, toppen bak er Indre Sula, fjorden er Todalsfjorden og bygda er Todal.

Legger ved mitt identiske bilde.

post-48-133474407062_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke noen alminnelig "Gråhøgda" i Østerdalen, det på bildet mitt.

Hint, hint, hint, dette fjellmassivet er langt høyere enn dere aner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Hehe, snakk om å ha identisk bilde i sitt eget fotoalbum. Her var vi fjor, Even, ikke sant?

Du tar bildet på Ytre Sula, toppen bak er Indre Sula, fjorden er Todalsfjorden og bygda er Todal.

Legger ved mitt identiske bilde.

Nesten - men akk så feil !

Du har 2 riktige av 4 mulige :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er alle løst da?

Legger ut en ny en, ikke Nordmøre eller Hedmark denne gang ;)

Mattis er på fjellforum akkurat nå ser jeg, så jeg venter et kjapt svar...

post--1-133474407073_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen alminnelig "Gråhøgda" i Østerdalen, det på bildet mitt.

Hint, hint, hint, dette fjellmassivet er langt høyere enn dere aner!

Min første tanke var også noen høer i Hedmark, men den grå, slake høyden bakerst til venstre virker å være høyere enn de fleste fjell ved Østerdalen eller i Hedmark. Derfor tenker jeg mer i retning området Skjåk/Vågå. :!:

Skulle jeg foreslå noe, tipper jeg at El Gringo er på vei mot Kvitingskjølen fra vest? Bildet kan være tatt ved Sålell. Elvegjelet til venstre er da Kvitingsgjelet. Den grå og slake høyden bakerst til venstre kan være nordre Kvitingskjølen (2025 moh)? Er usikker her, har aldri vært ved Sålell. :!: Men kartet stemmer sånn nogenlunde. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.