Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell-quiz


El Gringo

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Fjellfinn
Nå er du på "trappa" mi, det må være Knykjen 1071moh (Honnstadknykjen). Søya er ikke akkurat vakker der den renner nede til venstre på bildet....

haldis

Jau - de e Knykjen ja !

En flott 8 timers tur med start fra Galtmettet ved trafoen innved Skei,

med en nydelig utsikt inn til Snota i Trollheimen og ut fjorden til Saksa og Hjelmen.

En denne da - denne deles av 3 kommuner, og er kanskje mest populær om vinteren østfra...

post-511-133474405953_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Det minner mistenkelig om en varde jeg sto ved for ikke så alt for mange uker siden.

Ilfjellet?

Ilfjellet 1218 moh - joda!

Vi ser Resfjellet rett fram, og rett ned Krokåtvatna.

Her har vi en til - den ligger litt utom - men Trollheimspanoramaet er upåklagelig!

post-511-13347440596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tilleggsinfo kan nevnes at vi ser ned på et stort skisamfunn og en velsituert gubbe har hytte oppi lia til høyre..

Vi ser nå rett til Oppdal iallfall, og er dermed på østsida av E6en. og grensesteinen er da muligens en grensestein mellom Oppdal og Rennebu... Da tipper jeg Risåsen (Kongens Utsikt) 1010 m.o.h. i Rennebu kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle meg om det kan være luggumt å gå opp denne veien vinters tid ?

Aha,så det var tatt fra den siden ja.. Da skjønner jeg ja :shock:

Har ikke gått opp her på vinteren før, men regner med at det skal gå helt fint. Hvis man kjører nesten inn til Kårøyan, så er det en liten p-plass på høyresiden (like etter gården som ligger ute i vegen). Herfra går det sti og muligens skiløype opp til hyttene oppe ved Kårvatnet. Herfra og opp blir det straks mye brattere, men flater ut når man kommer på ca. 700 moh. Brattere igjen opp mot toppen, men det går hetl fint om man f.eks. følger ryggen til høyre for Rutjørna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Raudsjøpiggen er riktig. Jeg visste heller ikke at det var en "heim" som het Raudsjøheimen før nå. Hva turistforeningen finner på for å trekke folk! Uansett et nydelig område.

I følge mine kilder er forresten toppen 1305 moh, og ikke 1306 moh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Vi ser nå rett til Oppdal iallfall, og er dermed på østsida av E6en. og grensesteinen er da muligens en grensestein mellom Oppdal og Rennebu... Da tipper jeg Risåsen (Kongens Utsikt) 1010 m.o.h. i Rennebu kommune.

Helt riktig!

Dette var en av På topp i Rennebu 2003, vi gikk da en fin tur opp fra Døvatnet.

Skal vi se; hvem tar denne, en meget populær 5 timers fjelltopp, hvorfra en ser kremen av Trollheimsfjella, Nordviksula og Knykjen, men det tenker kanskje ikke alle besøkende på :

post-511-133474406035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

... hvorfra en ser kremen av Trollheimsfjella, Nordviksula og Knykjen, men det tenker kanskje ikke alle besøkende på :

Den igger i Orkdal, kort vei fra Orkanger, særlig urbane folk har seg med å komme hitopp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se; hvem tar denne, en meget populær 5 timers fjelltopp, hvorfra en ser kremen av Trollheimsfjella, Nordviksula og Knykjen, men det tenker kanskje ikke alle besøkende på :

Foreslår Omnsfjellet på vinterbildet ditt Fjellfinn. :wink:

Da prøver jeg et sommerbilde, hvor shorts og t-skjorte var passende antrekk. Hvilken 2k topp er det mine turkamerater ser opp mot her?

post-42-133474406039_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

eh... eh.... Reinsfjellet, Gjemnes på Nordmøre?

E

Nei ... :shock:

Alle vet vi at Reinsfjelle har ei diger mast oppå seg, ikke rein ...

Rett landsdel imidlertid, reinen er kanskje likeså kjent !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellfinns siste nøtt fra Trollheimen er fremdeles uløst, men jeg er ubehøvlet og slenger ut et bilde til imens...

Hvor i granskauen er dette bildet tatt fra? Hva heter fjellet til venstre i bakgrunnen?

Jeg tør påstå at så godt som alle her på forumet sannsynligvis har sett disse fjellene!

post-436-133474406067_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Fjellfinns siste nøtt fra Trollheimen er fremdeles uløst, men jeg er ubehøvlet og slenger ut et bilde til imens...

Hvor i granskauen er dette bildet tatt fra? Hva heter fjellet til venstre i bakgrunnen?

Jeg tør påstå at så godt som alle her på forumet sannsynligvis har sett disse fjellene!

Dovrefjell ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

eh... eh.... Reinsfjellet, Gjemnes på Nordmøre?

E

Flere hint:

Denne knatten ses som en tydelig "pyramide" når du kjører utover RV-65, spesielt synlig rett foran deg når du er

på Rindalsskogen ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i granskauen er dette bildet tatt fra? Hva heter fjellet til venstre i bakgrunnen?

Jeg tør påstå at så godt som alle her på forumet sannsynligvis har sett disse fjellene!

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=1807

Er litt usikker, men jeg tipper også at det er på Dovrefjell. Så vidt jeg husker ligner det på fjellene mellom Hjerkinn og Dombås, på nordsiden av veien. Fjellet til venstre kan da være Grønhøe (1417 moh), og du har tatt bildet fra sørsiden av E6, ved Fokstua? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne knatten ses som en tydelig "pyramide" når du kjører utover RV-65, spesielt synlig rett foran deg når du er

på Rindalsskogen ....

Dæven, denne sleit jeg med... Lurte en stund på om vi var rundt Trollhytta/Urda, men synes det var rart at du kommenterte dette som "utafor" Trollheimen, skjønner du.. Dessuten har jeg vært i området, og fikk det ikke til å passe med vannene B)

Måtte ha hjelp av Norgesglasset her for å finne topper på nordsida av RV65, men fra Rindalsskogen må du jo da nesten se rett opp på Skåkleiva (768 moh) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne knatten ses som en tydelig "pyramide" når du kjører utover RV-65, spesielt synlig rett foran deg når du er

på Rindalsskogen ....

Dæven, denne sleit jeg med... Lurte en stund på om vi var rundt Trollhytta/Urda, men synes det var rart at du kommenterte dette som "utafor" Trollheimen, skjønner du.. Dessuten har jeg vært i området, og fikk det ikke til å passe med vannene B)

Måtte ha hjelp av Norgesglasset her for å finne topper på nordsida av RV65, men fra Rindalsskogen må du jo da nesten se rett opp på Skåkleiva (768 moh) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.