Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda sommer 2014


Andersaas

Anbefalte innlegg

Hei

 

Enig med Bjarne H.S

 

Tinnhølen er et utmerket utgangspunkt. Fiskekort lett tilgjengelig. Terrenget er greit og lettgått.

 

Vurderer her også å dra til Hardangervidda, aldri vært der. Er turen vennlig for bæremeis? Vurderer å gå med lillemann, og sambo få fiske. Kombinere telt og hytte hadde vært greit. Eller er det mulig å sette opp teltet en plass som base, og så vandre rundt på dagtid for fiske?

 

Svært vennlig for bæremeis over mesteparten av Vidda. Hytter er tilgjengelig og teltplasser er det overalt på Hardangervidda. Personlig har jeg fisket på Østvidda de seneste årene. Noe mer kronglete med fiskekort,men flatt og fint der også.

Men anbefaler Tinnhølen som utgangspunkt og rusle mot Sandhaug eller Besso. Alternativt østover mot Langesjøen. Mange småvatn som kan gi fine fangster.

 

mvh

 

jenspetter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler av vidda er nok ganske flatt og passer nok fint for bæremeis. Jeg ble litt overrasket over hvor kupert det ble etter Litlos. Ikke verre enn at det fortsatt skulle være overkommelig med 20-30 kg på ryggen, men jeg hadde ikke lest kartet godt nok på forhånd og hadde trodd det var flatere. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av vidda er nok ganske flatt og passer nok fint for bæremeis. Jeg ble litt overrasket over hvor kupert det ble etter Litlos. Ikke verre enn at det fortsatt skulle være overkommelig med 20-30 kg på ryggen, men jeg hadde ikke lest kartet godt nok på forhånd og hadde trodd det var flatere.

Kupert er eg ikkje så redd for, vant med sunnmørsalpane her. Det ideelle hadde vært å hatt en base, sånn at slapp å bære alt utstyret med heile tiden. Rekner med lille har blitt en del tyngre til sommeren, og meisa har en kapasitet på 22kg (el 24) har sprengt den grensa mange gonger, men sjanser ikkje på fleire dager og timer i strekk. Får studere kart framover ;-)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Enig med Bjarne H.S

Tinnhølen er et utmerket utgangspunkt. Fiskekort lett tilgjengelig. Terrenget er greit og lettgått.

Svært vennlig for bæremeis over mesteparten av Vidda. Hytter er tilgjengelig og teltplasser er det overalt på Hardangervidda. Personlig har jeg fisket på Østvidda de seneste årene. Noe mer kronglete med fiskekort,men flatt og fint der også.

Men anbefaler Tinnhølen som utgangspunkt og rusle mot Sandhaug eller Besso. Alternativt østover mot Langesjøen. Mange småvatn som kan gi fine fangster.

mvh

jenspetter

Plasser er notert på arket, finn.no kart er oppe og går! Studere, studere... :-)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikkjenoko problem men vidda er stor og dersom du kun kan gå 1 t frå bilen så er det begrensa kva du når over. Er nokre ok områder inn frå haukeliseter ved f eks holmasjøen, der er ein del ok fiskevatn. Muligens det er ein del mulighetar inn frå aust via mogen eller møsevatn men er ikkej godt kjend der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikkjenoko problem men vidda er stor og dersom du kun kan gå 1 t frå bilen så er det begrensa kva du når over. Er nokre ok områder inn frå haukeliseter ved f eks holmasjøen, der er ein del ok fiskevatn. Muligens det er ein del mulighetar inn frå aust via mogen eller møsevatn men er ikkej godt kjend der.

1 time ifra bilen blir nok kjedelig ja. Å gå 4-5t klarer eg fint. Ingen problem! Rundtur, eller sette leir en plass og ta lengre turer ifra leiren.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time ifra bilen blir nok kjedelig ja. Å gå 4-5t klarer eg fint. Ingen problem! Rundtur, eller sette leir en plass og ta lengre turer ifra leiren.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

 

Då er nok tinnhølen eit godt utgangspunkt, ikkje folketomt men store og lettgåtte områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.