Gå til innhold
  • Bli medlem

Lille Raipas, Alta


Sasojen

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg ikke tenkt meg på en topp fordi jeg har begynt på kveldsskole, og da kan det jo bli litt vanskelig. Jeg møtte opp kl 17.00 men ingen lærer kom. Det viste seg at undervisningen i norsk ikke begynner før på mandag. Da hadde jeg jo to timer fri før neste time skulle begynne. Hurra!

 

Jeg heiv meg i bilen, raste hjem, skifta klær, kjørte opp til Raipas og begynte å gå. Toppen ligger 286 m.o.h, er 2 km lang og man bruker en time opp i rolig tempo. Sier de.....

 

Jeg derimot, brukte en halvtime opp og 20 minutter ned, og det var en skikkelig deilig tur. Perfekt temperatur, sola skinte, jeg rett og slett bare koste meg. Det var veldig sølete siden det regnet mye i går (og i dag?), men de hadde lagt ut planker så det gikk strålende! Nå har jeg bare 5 topper igjen i "ti topper" utfordringen og gleder meg til å gå på neste. 

 

Jeg rakk forresten neste forelesning med 4 minutter tilgode;)

post-13037-0-04127200-1378325566_thumb.j

post-13037-0-16215900-1378325613_thumb.j

post-13037-0-55635500-1378325634_thumb.j

post-13037-0-86552100-1378325651_thumb.j

post-13037-0-18193700-1378325669_thumb.j

post-13037-0-03576100-1378325689_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt misunnelig på deg! Savner mer og mer Alta når jeg ser bildene dine. Til sommeren kanskje, blir det en tur innom Alta :)

 

Det skjønner jeg godt haha :) Jeg har ikke vært så mye i naturen i landet bortsett fra Finnmark, men det trenger jeg heller ikke ;) Hva er den store forskjellen mellom Finnmark og resten av landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt haha :) Jeg har ikke vært så mye i naturen i landet bortsett fra Finnmark, men det trenger jeg heller ikke ;) Hva er den store forskjellen mellom Finnmark og resten av landet?

 

Mange forskjeller fra her jeg bor nå (Sørvestlandet). Dere har nok mer stabile vintre, større sammenhengende villmarksområder, tettere på, enklere å drive jakt og fiske m.m. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.