Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Kaitum 3


Jonashaaningoutdoors

Anbefalte innlegg

Annonse

Nå har ikke jeg erfaring med noen av teltene, men dersom du vurderer Kaitum, ville jeg heller gått for en Keron dersom du ikke stoler på at Kaitum ikke holder mål. For skal du ha Kaitum, er det for å kjøpe et telt med rette endevegger.

Jeg tenker selv å kjøpe Kaitum etter hvert, og tror det er mer enn vanntett nok. Tror ikke du blir skuffet.

Har for øvrig hatt Nallo i regnvær, som bruker samme duk som Kaitum. Brukte det bare en natt, men hadde ikke problemer den regnværsnatta. Problemet jeg hadde var mangelen på rette endevegger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej tronn! Ja har tenkt på Keron 3 men dette teltet er for mig at se til vinterbruk. I sekken blir det med sine 4.10kg for tungt. Vil absolut bruge det på vinteren og helst Keron 3 gt. Med pulk er det ikke så vigtigt med vægten. Men kaitum 3 er let OG rummeligt. Ting som er vigtigt for mig på vandretur :) er det helt feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Keron er tungt, og bruker samme duk som Nammatj, som også er relativt tungt for et telt i sin størrelse.

Jeg tror du vil bli fornøyd med Kaitum. Det vil du også kunne bruke om vinteren, men kanskje ikke på de mest utsatte områdene. Begge dukene skal tåle enorme mengder juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Kaitum 2 som enmannstelt på vidda om vinteren og som tomannstelt om sommeren med sønnen min. Vanntettheten er førsteklasses selvfølgelig. Tror det ligger en gammel test på nett med med et hillebergtelt med feil på. Hilleberg (selskapet) forklarte seg her på fjellforum den gangen, om jeg ikke husker feil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer. Du har fått deg et fantastisk telt. Teltet er vind testet i 120km/t sidevind. Da sviktet midtstangen. Denne kan byttes ut med stang fra keron/namatj evt. Bruke 2 stenger. Da er teltet tilnærmet like sterkt som keron/namatj. Konstruksjonen med forskjellige lengder på stengene er faktisk mere effektiv i sterk vind enn sine storebrødre, men med noe svakere stenger. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.