Jarle Vaage Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 Hei, skal kjøre til Oppdal med en 2 åring og to hunder i bilen. Planlegger å ta med telt, sovepose, primus og bæremeis for å kunne overnatte underveis, og få litt fjelliv og kanskje tusle opp på en fjelltopp eller kolle. Ønsker å kunne svinge litt unna hovedveien, og telte uten trafikkstøy og gretne grunneiere. Tips? Mellom Dombås-Kongsvoll? Eller bør jeg kjøre Ringebu - Folldal. Takk på forhånd til den som vil skrive litt Siter
finnjpedersen Skrevet 11. juli 2013 Skrevet 11. juli 2013 For å unngå all veiarbeid, kø og venting langs E6 til Lillehammer, ville jeg faktisk vurdert Hønefoss-Fagernes-Beitostølen-Lalm-Otta-Dombås. Fantastisk tur med overdådig fjellnatur midtveis, og ellers mange fine muligheter for avsidesliggende teltplasser. 1 Siter
Jarle Vaage Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Skrevet 12. juli 2013 Takk for tips om kø langs Mjøsa, nå ser det ut som vi kjører søndag morgen, og da bør det ikke være så ille - pga kirketid, lite sprenging da. Eventuelt kan vi kjøre om Skarnes, siden vi starter ikke fra Oslo - men Fetsund traktene. Fikk tips om at Venabygdsfjellet - Folldal og nord til E6 er full av fine teltplasser. Om noen har konkrete tips til hvor å stoppe, med 10 meter til fin tursti og 10 meter fra bilen men unna trafikkstøyen, så ja takk Siter
Grompia Skrevet 15. juli 2016 Skrevet 15. juli 2016 Jeg er ute etter det samme. Spent på om du fant det perfekte stedet. Siter
Imp Skrevet 31. juli 2016 Skrevet 31. juli 2016 Posten er jo 3 år gammel, men siden du er ute etter tips Grompia: Høvringen. Teltplasser hvor du vil nær de vakre elvene, og du rusler tur til toppene på kort tid. Vardehøj med utsikt til Galhøpiggen og Glittertind på klare dager: 1/2 time. Anaripigg og Karihaugen: 1 time. Kan fortsette innover derfra til små fjellvann. Beste leirplassen ligger litt opp ved bekken til høyre for Romundgardseter (se kart på ut.no). Flotte badeplasser der også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.