Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggen mellom Mesmogtind og Kvitskardtind?


Anbefalte innlegg

Hvordan er det å gå ryggen mellom Mesmogtind og Kvitskardtind?

 

I sommer har jeg tenkt å gå opp fra vann 1490 i Svartdalen og opp langs ryggen til venstre for breen mellom Mesmogtind og Kvitskardtind til skaret mellom disse.
Hvordan er det å gå ryggen fra bunnen av skaret og opp til Mesmogtind?
Hvordan er det å gå ryggen fra bunnen av skaret og opp til Kvitskardtind?
Er bunnen av skaret like flat som man kan få inntrykk av på kartet? Går det f.eks. ann å sette opp ett lite telt der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Svartdalen op til Kvitskard har jeg ingen erfaring med, så det vil jeg ikke udtale mig om. I bunden af skaret er der fladt. Fra skaret til Kvitskardtind er det let. Fra skaret til Mesmogtind har jeg ikke prøvet, men efter hvad jeg har hørt (fra Bjarne Lindholdt, der tidligere var aktiv her på sitet), er det betydeligt vanskeligere. Den direkte vej op ad ryggen mod Mesmogtind skulle være klatring, men det skulle være muligt at omgå i sydsiden af Mesmogtind og så gå op vestfra - fra ryggen mod Langedalstind. Det er dog ikke noget, jeg selv har erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.