Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske i Setesdal vesthei


Kikut

Anbefalte innlegg

Sommerens fisketur er under planlegging. Hadde egentlig tenkt meg Nord på vidda, gå sørvestover og traske ned mot Kinsarvik. Hørt det er en mektig opplevelse å gå fossenes dal!

 

Imidlertid var jeg på reinsjakt i Njardarheim vest for Valle i fjor. På veien over suleskar møtte jeg på flere fiskere som kom både nordfra og sørfra. Terrenget er irrgrønt og vakkert, og en fisketur her frister mye! Imidlertid vet jeg fint lite og ingenting om området, ei heller hvordan fisket er. Er det noen som er kjent i disse områdene rundt Setesdal vesthei og som har tips rundt rutevalg, fiske, etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vestsiden av Suleskardveien - over mot Taumevatn er det fra gammelt av godt fiske. Og en god del plasser hvor det er fint å slå opp telt. I tillegg har STF hytte ved Taumevatn, Storevatn og Kringlevatn. Medlemskap i STF (dnt), gjelder som fiskekort i meste parten av heia.

Det er en god grunn til grønnfargen - nedbør....

 

Og jeg tror det er mye smått etter hvert, men det har jeg ikke fått bekreftet for Taumevatn sin del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i litt samme tanker som deg. Har hør mye bra om området der. Laga et turforslag, til kompisene som skal være med, til Rosskreppfjorden rundt. Skal visst være mange knallgode vann der. Spesielt øst om Rosskreppfjorden. Men ser for meg at ingen røper akkurat hvilke vann, så man får bare traske i vei å prøve alle veier. Har vært en kort tur rundt Taumevatn for et par år sia, var ikke helt vilt å skryte av, iallefall ikke når jeg var der. Har og Hardangervidda som alternativ, er vel alltid bænkers :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.