Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans bæremeis


LadyA

Anbefalte innlegg

Prøvde bæremeisen i dag med 2 åringen...
Gikk greit en stund, men fikk skikkelig vondt i bringa etter en 20 min tid, og det kjentes som nakken sku dette av..... lurer på om jeg har stilt den feil eller stramma/ikke stramma nok en stand.. prøvde litt forskjellig men fant ikke ut noe særlig midt uti skogen aleine :P 

Tips om åssen den skal sitte? Har bare fått den og dette er første gang vi tester denne.... 
Kanskje den ikke passer meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SJekk hvordan du har stilt den inn. Skal sitte på ryggen som enhver annen sekk. Stramme hoftebeltet først, så skulderreimer og så toppstrammere til slutt hvis nødvendig.

Hoftebeltet skal sitte oppå hoftekammen, ikke nedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg prøvde bergans meisa her på butikken. Den passa ikkje min rygg. Men har du regulert høgda på den? Rygghøgda? Justering ca midt på ryggen under støtteputa, åpne opp låsen og regulere til kortere el lengre rygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg kjøpte den brukt, så får prøve å finne ut litt mer :S jeg har vel bare tatt den i bruk som den var og prøvd å stramme reimene...
Nå er det minstemann som bruker den mest, han veier så vidt over 10kg.. og jeg kjenner det godt ryggen/nakke etter 1km!!!
Selvfølgelig den dagen vi brukte den til bhg så kjørte bussen fra oss så vi gikk 5km og det var ikke bra!! jeg prøvde å stille på den, men har ikke sjekket ang lengde på ryggen... TAKK for tips!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.