Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose for en med dunallergi


EvenAug

Anbefalte innlegg

Behovet for ny sovepose har meldt seg. Den skal hovedsaklig brukes på sommer/høst (juni-sep/okt). Det kommer til å bli et par 2-7 dagers turer i både skog og fjell. Den vil antagelig brukes i både telt, kun liggeunderlag/tarp og i hammock, men hovedsaklig telt.

En kompakt og lett dunpose høres jo veldig fristende ut, men pga dunallergi har jeg bestemt meg for å velge kunstfiber. Er det noen som har noen konkrete anbefalinger?

 

Bør ha hel glidlås.

Helst ikke veie for mye (under 1500g?), men jeg er heller ikke vektgal. Tusler tross alt med Reconpack og er glad i å ta med litt luksus.

Jeg er 172cm, så posen trenger ikke å være spesielt lang.

 

Har tittet så vidt på Häglofs Zensor 2S, som er ment som en 2 sesongspose. Den har komforttemp på -3 og veier 1260g (ekskl. trekk). På papiret ser den jo flott ut, men fant ikke så mange brukererfaringer.

 

Noen som har noen tanker om denne posen, eller som kan anbefale en annen ikke-dun pose? :)

- Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Behovet for ny sovepose har meldt seg. Den skal hovedsaklig brukes på sommer/høst (juni-sep/okt). Det kommer til å bli et par 2-7 dagers turer i både skog og fjell. Den vil antagelig brukes i både telt, kun liggeunderlag/tarp og i hammock, men hovedsaklig telt.

En kompakt og lett dunpose høres jo veldig fristende ut, men pga dunallergi har jeg bestemt meg for å velge kunstfiber. Er det noen som har noen konkrete anbefalinger?

Bør ha hel glidlås.

Helst ikke veie for mye (under 1500g?), men jeg er heller ikke vektgal. Tusler tross alt med Reconpack og er glad i å ta med litt luksus.

Jeg er 172cm, så posen trenger ikke å være spesielt lang.

Har tittet så vidt på Häglofs Zensor 2S, som er ment som en 2 sesongspose. Den har komforttemp på -3 og veier 1260g (ekskl. trekk). På papiret ser den jo flott ut, men fant ikke så mange brukererfaringer.

Noen som har noen tanker om denne posen, eller som kan anbefale en annen ikke-dun pose? :)

- Even

Hva med http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/ajungilak-alpine-3-season.html

Har ikke prøvd denne selv, men den ser spennende ut. Lett, ikke dun og bra pris. Den blir kanskje litt kald i september/oktober.

Villmarksjenta skriver om den her http://villmarksjenta.blogg.no/1313689385_test_av_ajungilak_alp.html. Vurderer å kjøpe den for bruk i juni, juli og august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jo veldig fin ut, men liker ikke at den ikke har hel glidlås. Ellers er den jo ekstremt lett til å være kunstfiber. Likevel tror jeg den blir uaktuell pga glidlåsen. Jeg liker å åpne posen helt og bruke den som pledd på de varmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret ser den jo flott ut, men fant ikke så mange brukererfaringer.

 

Noen som har noen tanker om denne posen, eller som kan anbefale en annen ikke-dun pose? :)

- Even

 

Du burde sjekke på utsidan.se, der er det mange tråder om posen.

Jeg har ikke prøvd poser fra Haglöfs, men det meste andre de leverer er god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.