Gå til innhold
  • Bli medlem

Rundtur Mont Blanc


Anneth

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har drømt og tenk, vurdert og drømt igjen. Nå er det ført i pennen, da er jeg et nærmere skritt realisering.

 

Til sommeren Juni - August har jeg lyst på en gåtur rundt Mont Blanc med min datter på 2 år. Det er totalt +/- 10 mil.

 

Jeg har bæremeis med ekstra bag, hund som kan bære noe og planlegger å benytte meg at overnattingssteder.

 

Det kan ta tid å gå. Det er ikke så bra at barnet blir sittende for lenge i meisen av gangen. Jeg selv blir sliten.

 

Er det noen som har tanker rundt forberedelser og som ønsker å bidra konstruktivt?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig nok noen år siden jeg var rundt Mont Blanc, og da som deltaker i en "fellestur" med guide. Jeg tror min sønn var 12-13 år, og for hans del var det helt problemløst - selvsagt.

 

Avhegig av hvilken rute du velger, kan det være partier som er "utsatt". Turen vår hadde innlagt muligheter for litt mer tøffe dagsetapper enn  det vi valgte å gå. Tøffe i betydning både lengre og mer bratt.

 

Vi gikk i midten av juli, og hadde et par dager med regn, og to dager med vinterforhold - vind og snø. Skikkelig utrivelig, og vi måtte bruke litt tid på å holde oss på stien.

 

I mitt hode stemmer det dårlig med bæremeis og småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.