Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Anjan eller Nallo?


Myrull

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg mitt første telt og er litt usikker på valget :???:

Det jeg er på jakt etter er et 3-sesongs telt ettersom jeg har tilgang på et vintertelt. Teltet må være lett siden jeg skal bære det alene. Så det står mellom Hilleberg Anjan eller Nallo. Men selv om det ikke skal brukes om vinteren, må det tåle en del vind og vær ettersom det først og fremst skal brukes på høyfjellet. Så det jeg lurer på er om det er best å gå for Nallo siden duken går helt ned til bakken og det virker som et telt som tåler en del vær, eller om Anjan holder til mitt bruk?

Noen tips og råd? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Først og fremst, Nallo serien til Hilleberg er veldig bra og har fått mye god omtale både på fjellforum og tester generelt, den er kanskje noe dyr, men et meget godt telt.

Jeg har hatt Nallo 2, men byttet nå til Nallo 2 GT etter at jeg fikk meg hund. Veldig fornøyd.

Nå vet jeg ikke hva slags vintertelt du har tilgang på, men jeg har blitt så glad i den lave vekten på Nallo teltet at det er sjelden jeg bruker det tyngre kuppelteltet mitt, selv på vinteren. Det tåler veeldig bra med vind, særlig Nallo 2, lite tverrsnitt mot vinden og bra med bardunering.

Liker at duken går helt ned til bakken sommerstid, virker på meg som om Anjan serien er laget for de sommerdagene som kun eksisterte før i tiden.. Nå om sommerene er det bare sideveis regn og kulde... hehe

Som du skjønner, jeg anbefaler Nallo 2 på grunn av helårsegenskapene og lav vekt, prismessig så får du også mere bruksverdi i Nallo serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo også Nallo 2GT - det ville jeg vælge.

Jeg har selv et Nallo 3GT - og bruger det også på solo-ture. Teltet blev købt for 9 år siden og til brug både sommer og vinter og med 2 og til nød 3 personer. Jeg har været meget glad for den gode ekstra plads i absis, hvor der nemt laves mad mm. 3GT er naturligvis rigeligt stort til solo-ture, men det har stadig en rimelig vægt, og jeg er ikke mere på tur end at jeg godt kan klare den ekstra vægt de gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.