Gå til innhold
paalmm

Fiskeapp ! (Spørreundersøkelse)

Anbefalte innlegg

Hello! Vi er en gruppe studenter fra NTNU som fortiden driver å utvikler en Fiskeapp som et skoleprosjekt. I den forbindelse har vi laget en spørreundersøkelse for å kartlegge hvilken funksjonalliteter folk helst ønsker.

Tar kun 2 minutter.

Ta den her: Skjult lenke - logg inn for å se den

Send gjerne innspill på mail til [email protected]

På forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Pikachu

Lag for all del IKKE en oversikt der offentligheten finner ut av de beste "hemmelige" plassene!

Man skal verne om de beste fjellvatna og holde dem så hemmelige som mulig av hensyn til sårbare storfiskbestander som lett kan bli overfisket, evt ødelagt av garnfiske...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er alle valgene begrenset til loggføring og Facebook-horing? Hva med alle de 1000-vis av andre mulighetene man kan bruke en fiske-app til. F.eks. identifisering, mattips, fiskelisens-info, sluk-tips osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjort, men 2? 3? spøsmål var vel litt dårlig formulert (hva man ønsker av funksjonalitet)...da de flester huker av vel omtrent alle bokser. Uansett lykke til! Dårlig med fiske apper (særlig norske!) i det hele tatt. Fortsatt nesten ingen ordentlig flue-bindings apper på android, hverken norsk eller engelsk...for dårlig!

Edit: helt vesentlig appen blir integrert med ut.no kart og google maps...burde være en selfølge....

FB og twitter osv passer kanksje ikke alle (kols!), men også nyttig og ha med (dog fiskefriluftsliv er nok ikke fasjonabelt, mest for oss gamlinger)...

Apropos Kols sitt innlegg, det er klart det mest irriterende med fiske i norge er lisenser/fiskekort, men det er et så omfattende arbeid/prosjekt at jeg tviler på noen kan løse det..tusener av småbruksforvaltere/osv osv (noen utrolige flinke og hyggelig, noen grådige mother..ers! og brorparten uten websider eller kontaktmuligheter!)...sigh....i Australia er det 1!!! freshwater lisens som gjelder for ferskvanns og satlvannsfiske....desverre er USA (nesten!) like ille som norge...bortsett fra det er på engelsk dog! Stakkars turist som vil fiske ørret i fjellet i norge! Ikke sjangs! Har problemer nok selv med finne ut av fiskekort...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratisappen til NJJF er faktisk ikke verst. Vannstand, månefase, artsregister i både fersk- og saltvann, jaktsesonger +++, og ikke minst lokkeapp for elg, hjort og kråke. :)

For nøye loggføring av egen fangst vil på sikt frata oss muligheten til fiskeskrøner. Tommel ned herfra. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Jakob Skeie
      Hei! Jeg skal til skrimfjella om en uke og vil gjerne teste fluestanga men om det er vanskelig her tar jeg uansett med en til stang for mark eller sluk/spinnerfiske. Vi skal overnatte på ivarsbu men kan gå et lite stykke hvis det er det som må til for å finne de «beste» fiskeplassene.
    • Av Marita Gløpstad Olsen
      Hei folkens! 
      Jeg investerte i et nytt helsport fjellheimen superlight camp 3 telt i fjor. Som den amøben av en turentusiast klarte jeg så klart å rakne hele teltposen på første tur. Hell i uhell så ble det ikke flere teltturer resten av året pga. Ny jobb og problemet har derfor fått ligge på hylla frem til nå. Ettersom situasjonen er som den er, så blir det så klart norgesferie på oss, som på resten av den norske befolkning. Teltet må så klart derfor med, men jeg stusser litt på hvordan jeg skal få pakket det ned. Har forsøkt å sy teltposen, men er alt for stort hull til mine sy-egenskaper dessverre.  Det jeg lurer på er derfor om det finnes alternative metoder å pakke telt på? 
      Kan man få kjøpt teltpose separat? 
      Hilsen amatør.
    • Av Annajoh
      Hei! Jeg har bestemt meg for å investere i ny sovepose ettersom den jeg har, som er arvet etter min mor og far, visstnok er eldre enn meg😂 OG jeg fryser noe voldsomt i den. Jeg er nok litt frossen av meg, men den er nok i utgangspunktet ikke laget for kaldere temperaturer enn 5 grader.
      Jeg er ute etter en sovepose laget for damer, da jeg ofte blir veldig kald på føttene. Jeg sover gjerne med varmeflaske, to par ullsokker og varmeelement (noen ganger også tovede tøfler), og da holder jeg varmen. Men synes dette er litt tungvint og skulle gjerne kommet meg unna med ett eller to par sokker😂 Er det noen som har gode forslag til en ny sovepose til meg? Jeg skal nok ikke sove ute noe særlig på vinteren, men jeg vil gjerne ha en pose man kan sove komfortabelt i ned til -5 (helst kanskje -10 grader, da jeg som sagt fryser lett). Jeg er ute etter en som ikke koster så veldig mye mer enn 3000 kr. Fint om den er relativt lett og enkel å pakke ned. Jeg kan bruke min gamle på varme sommerdager, denne er mest til vår og høst😊 Håper på noen gode tips!
    • Av Fjelljentaaa
      Noen som vil fortelle om sin erfaring med Garmin InReach Explorer+? 
      Skal kjøpe meg ny Gps. 
      Den må ha godt batteri, grei størrelse, helst ikke over 5000 og den skulle helst ha gått an sendt mld med uten dekning for sikkerhet for meg som går mye alene i fjellet. 
      Har sett på en Garmin InReach Explorer+, noen som har erfaring? Evt noen som har tips om en annen en? 
    • Av Kristoffer Knudsen
      Er på jakt etter stang og snelle til laksefiske i rolig elv. 
      Er mitt første kjøp av stang til laksefiske og trenger derfor litt tips  
      Skal fiskes med dupp med flue og sluk.
      Budsjett ligger på ca 2500kr. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.