Gå til innhold
Megalomania

Tursekk til en rimelig pris

Anbefalte innlegg

Hei,

Har begynt å gå en del på turer å trurene begynner å bli litt lengre. Trenger nå en sekk som fint kan brukes på en helgetur i vilmarka. Tipper 80 L burde holde? bare lurte på om noen hadde tips til en rimelig bra sekk til rundt 1000-2000 kr? Har selv liten erfaring med sekker. Hvordan merke er det jeg bude gå for? Liker Arteryx, men virker som man betaler en høyere sum bare fordi logoen deres er på. Også hørt de er litt vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder garantier.

Noen forslag?

handler vanligvis fra komplettfritid.no og XXL.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Har begynt å gå en del på turer å trurene begynner å bli litt lengre. Trenger nå en sekk som fint kan brukes på en helgetur i vilmarka. Tipper 80 L burde holde? bare lurte på om noen hadde tips til en rimelig bra sekk til rundt 1000-2000 kr? Har selv liten erfaring med sekker. Hvordan merke er det jeg bude gå for? Liker Arteryx, men virker som man betaler en høyere sum bare fordi logoen deres er på. Også hørt de er litt vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder garantier.

Noen forslag?

handler vanligvis fra komplettfritid.no og XXL.no

Sjekk PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger nok ikke 80l for en helgetur, men skal du ha 80l, så får du masse for pengene her:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Skal riktignok sies at jeg ikke eier eller har eid sekken selv, men har prøvd den, og i tillegg fått den anbefalt fra flere hold, bla av folk fra forumet her.

Dette er nedsatt pris dem har hatt i lang tid nå og har ikke funnet den billigere andre plasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av gramjeger
      Hvordan renges lastekapasiteten til en sekk, med eller uten sekken? Mange ryggsekker på ca 70+ liter veier 2 kg og har en lastekapasitet på 17 kg, men er det da sekk + 15 kg utstyr det da betyr?
    • Av henningbw
      Min samboer trenger en ny tursekk. Vi er ikke så erfarne, så vi ønsker å prøve den i butikk med godt utvalg av kvalitetsprodukter, samtidig som vi får anbefalninger og tips fra erfaren selger, som vet hva man skal måle, hva som passer ulike kroppsfasonger, osv.
      Har dere noen butikker å anbefale i Oslo og omegn?
    • Av torbjornhb
      Kr. 850 
      Helt ny med merkelapper på. Selges pga feil størrelse. Fantastisk lett og god dagstursekk med mange praktiske løsninger.
      Str M/L
      Skjult lenke - logg inn for å se den

• Av Steven Bergsnes
      Har en Norrøna Recon 125.
      Den begynne bli nåke slitt å eg ønske en mindre sekk.
      Ser for meg 75-90 liter. 75 kan muligens bli litt liten med packraften, utenom det er 75 perfekt.
      Eg velge komfort i utstyr fremfor gram å volum, tar det tyngste i min sekk og det letteste i sekken til dama.
      Eg e veldig opptatt av slitestyrke i det eg har. Recon sekken e ca 8-9 år å den held enda men volumet blir altid utnytta 😅
      Kjøpte en Lundhags Gnaur 75 da den skulle være slitesterk og ja håndtaket forsterket men d røyk på tur nr 2. Utenom det, en fin sekk men den ryk ut døra pga manglende kvalitet.
      Slitestyrke, bærekomfort og funksjon. 15-25kg i last alt etter turen.
      Vil ha øks, silkysaw, fiskestang, paddleårer på utsiden. So helst gode festemuligheter på sidene.
      Ikkje et must men ser det som ekstremt positivt om det også er feste for pulkdrag på hoftebelte.
      Vurdere Osprey Xenith i 75 eller 88. Andre forslag?
    • Av AuroraS
      Hei, er det noen som har erfaring med Fjellreven Keb 72 ryggsekk?
      Har bestilt dameversjonen på nett nå for å få prøvd den på siden jeg ikke så lett kommer meg på butikk som har den inne. Er ute etter om noen har praktisk erfaring med sekken i bruk? Hvordan er denne ryggsekken i forhold til Kajka?
      Bruken min blir for tur både sommer og vinter, med oppakning for meg og to unger inntil de er store nok til å bære selv. Ungene er små enda (baby og 2 åring), så må nok bære mesteparten for alle i mange år framover. Håper å få til turer med teltovernatting etter hvert, i alle fall på sommeren.
      Har fra før en Arcteryx ryggsekk med roterende hoftebelte som både er så ubehagelig og irriterende at jeg ender opp med å ikke orke gå på tur med den. 
      Edit: Har skjønt at sekken er ganske ny på markedet, har så langt kun funnet en produktomtale på fjellsport.no og den er positiv. Er ikke interessert i Osprey da jeg ser at de har en såkalt California warning på produktene sine. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.