Gå til innhold
  • Bli medlem

Reiseforsikring for lengre utenlandsopphold


Anbefalte innlegg

Jeg har vært i kontakt med noen forsikringsselskaper for å få tilbud på reiseforsikring. Jeg skal være bort drøye 6 mnd i alaska, og kan fort være ille ute hvis jeg trenger det amerikanske helsevesenet uten at jeg har riktig forsikring..

Tilbudene jeg har fått fra "norske" selskap ligger på 9-12.000,- for ca 6,5 mnd. Tror det tilsvarer ca. 50-70,- pr dag utover deres standard periode

Gouda har noe lavere pris hvis jeg var noen måneder yngre..

Standard reiseforsikringer gjelder for 60 dagers reise, noen opp til 90 dager, og det koster da +/- 1000,-. Hva med å ta ut 2-3 slike forsikringer fra ulike selskap, og dele opp turen slik at jeg angir ulikt tidsrom til ulike selskap. Kan det være lov? Eller må enhver forsikring gjelde fra første reisedag..?

Alternativt, finnes det noen utenlandske forsikringsselskaper som gir den dekningen man trenger, men til en litt lavere pris?

Noen som har funnet gode løsninger på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det ikke har endret seg gjelder den vanlige forsikringen i 90 dager, deretter må du tegne ekstraforsikring. For 12 år siden tror jeg at jeg betalte 300 kr/mnd (veldig omtrentlig) til Europeiske.

Å dele opp i 3 "vanlige" forsikringer er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2005 betalte jeg ca 5000 i tillegg for å utvide til 1 år (altså totalt ca 6500,-)

Nå skal jeg ikke banne på at det var Europeiske jeg hadde da, men om det ikke var det var det Tryg Extra eller noe sånt. De kan da ikke ha doblet prisen på 6-7 år ? (Uten å si et vondt ord om forsikringsbrasjen så kan vel de blodiglene gjøre som de vil, forbanna pakk av noen kjeltringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.