Gå til innhold
Lompa

Primushjelp - Hjelp, blybensin på min Coleman 442

Anbefalte innlegg

Håper noen kan komme med råd her.. Jeg klarte å fylle på blybensin på min Coleman 442. Jeg helte det ut igjen før jeg brukte den. Holder det å bare fylle en tank vanlig miljøbensin, eller bør jeg rense på noe vis for ikke å få trøbbel i fremtiden? Det ligger sikkert litt rester igjen i tanken. Ikke så lett å få ristet ut de siste dråpene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av _K._
      Hei! 
      Jeg står mellom å kjøpe Trangia 27-4 HA eller 27-4 UL stormkjøkken. Hvorfor burde jeg velge det ene fremfor det andre?

Takk for hjelpen!

k.
    • Av beateoh
      Jeg er på tur og i går begynte det å sprute fra primusboksen når jeg skulle feste på brenneren, og det sprutet ut en stund, slik at jeg fikk innholdet på hender/ansikt, klær og koleutstyr. Noen som har opplevd noe lignende og/eller vet hva årsaken kan være? Er brenneren trygg å bruke i dag? Turte ikke bruke den mer i går, har ikke så mye erfaring med primusgass at jeg vet om det er fare for brann eller eksplosjon eller ingenting?
    • Av tshansen
      Det tok ikke mange turene på ski før eventyreren i meg våknet for fullt. Noe som gjør at en del turer på bucketlisten skal realiseres heller før enn siden  I den forbindelse ser jeg at behovet for bensinbrenner utpeker seg. Jeg kommer til å bruke gass som vanlig, men til smelting av snø og varme i telt blir det nok lettest/best å bruke bensin. Derfor stiller jeg det vanskelige spørsmålet... Hvilken?
      De jeg har sett mest på:
      Primus Omnifuel

Optimus Nova (Nova+ blir ikke aktuell pga regulatoren)

MSR XGK EX

Jeg blir nok å fyre utelukkende med 4t bensin som folket her inne anbefaler. 
      Jeg er innforstått med at det er langt mer bråk med fyring av slike brennere. Er det noen av disse som utmerker seg bedre enn de andre i forhold til vedlikehold. Mener jeg så et klipp på youtube hvor Nova'en var lettere å rense/vedlikeholde på farten? Alle gode innspill hjelper på. Jeg har nesten skjønt at uansett hvilken jeg velger, får man en bra brenner. Men her er sikkert noe jeg ikke har sett, eller ser behovet for i forhold til bruk og oppsett. 
    • Av mariussteen
      Hei! akkurat fått meg en gasslykt ( Primus Mimer Lantern)
      En forsåvidt ganske stor gasslykt som skal tilsvare 120 eller 160 watt (husker ikke).
      Men jeg har klart og få en sprekk i glasset på den siden jeg gjorde det man ikke skal gjøre, nemlig fyre den opp med hull i glødenettet.
      Så ser jeg at de til micron lantern selges nettingring som erstatning for glass. du får da ikke like bra lys. men varmen spres bedre og den får du jo heller ikke hull bare ved og brenne. Er det noen tips til hvordan man evt. lager dette selv, eller er det noen som vet hvor det selges?
    • Av mariussteen
      hei!! har en eldre modell av optimus 111. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man får skiftet dyse på denne siden man ikke kommer til fra oven! noen som har tips?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.