Jump to content

Kombinert fjell- og fisketur

rtoftini

Recommended Posts

Hei!

Vi er 2 kompiser som har begynt å snakke om en kombinert fjell- og fisketur i midten av juni. Vi ser for oss ca 3 dager hvor vi dag 1 tar oss til et sted, blir der dag 2 og hjem igjen dag 3...

Jeg har forsøkt meg litt frem på www.ut.no, andre sider og dette forumet uten å finne noe. Vi leter i hovedsak etter et sted i Sør-Norge (sør for Trondheim) da han bor i Oslo og jeg i Bergen.

Spørsmålet blir da om det er noen her på forumet som vet om noen slike turer / ruter og som kan opplyse om dette..? :twisted:

-R-

Annonse

Det er vel egentlig å ta nesten hvilket som helst fjellområde mellom Oslo og Bergen for et slikt prosjekt. Midt i juni kan imidlertid være litt for tidlig spesielt vestpå og i de høyeste områdene. Golsfjellet ligger jo fint til. Litt lengre øst kan jeg anbefale området mellom gausdal og valdres, Gausdal vestfjell. Midt i juni burde være bra der.

Hvor finner du trygg is i midten av juni?

Tja...så var vi inne på temaet om vi skulle røpe fiskeplassane eller ikkje:) neida, men det er fleire vatn som ligg på nordsida og relativt høgt oppe på sunnmøre der isen ikkje går før ut i juli/august..

var ved eit vatn på omlag 600moh i 2. veka i juli ifjor...isen, som då låg på 3/4 av vatnet var godt over meteren tjukk.... Det har vorte teke aure på over 3kg på isfiske i slutten av juli i same vatn..... Alt går=)

Tja...så var vi inne på temaet om vi skulle røpe fiskeplassane eller ikkje:) neida, men det er fleire vatn som ligg på nordsida og relativt høgt oppe på sunnmøre der isen ikkje går før ut i juli/august..

var ved eit vatn på omlag 600moh i 2. veka i juli ifjor...isen, som då låg på 3/4 av vatnet var godt over meteren tjukk.... Det har vorte teke aure på over 3kg på isfiske i slutten av juli i same vatn..... Alt går=)

Har du sagt A så må du si B :D

Ta fram kartet, leit litt..:) mykje bra vatn som ligg litt oppi høgda, med gode toppturmoglegheiter.. Altså..får du både i pose og sekk:) greit d? :P men eit lite tips vil vere å vente lenger enn du trur, med å gå opp..isen vert liggjande irriterande lenge.. :)