Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Para Ranger 120l vs Norrøna Recon Pack 125l


TAustad

Anbefalte innlegg

Annonse
Hvis sekken skal være over 25-30kg bør du velge pakkramme.

Jeg hadde para ranger og jeg ville ikke hadd mere en max 25 i den.

Uten å snakke om disse sekkene spesielt vil jeg si meg uenig i dette. Mange anatomiske sekker takler latterlig tunge bører like godt som en pakkramme, mange vil nok si bedre.

Pakkramme har sin funksjon dersom børa er uhåndterlig, som t.d. reinskrott, ovn eller russisk borekrone funnet i Barentsburg. Bortsett fra dette er anatomiske som regel bedre å bære, og dette er særlig viktig når en bærer tungt.

På det jævligste har jeg gått 8km med 42kg i min Bergans Alpinist 130l. Det er tungt og kjipt, men dette er pga vekta - ikke sekken.

Til trådstarter: Dersom du har mulighet, så bør du vurdere om du kan gå ned fra 120l til ca 95l. Du vil da kunne velge blant flere sekkmerker enn de norske. Gregory, Osprey og Arcteryx har alle mektig bra sekker i denne størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Para Ranger og er veldig fornøyd med den. Sitter veldig godt på ryggen. Ser heller ikke noe problem med å bære tungt med den, for de som har interesse av det.. ;)

Syns kanskje egenvekten er noe tung, men Recon er vel enda tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.