Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Svalbard 3 og Arc'teryx Bora 95


Anbefalte innlegg

Har to spørsmål som jeg lurer på og det haster litt. Skal i vei og se på telt og sekk snart.

Spørsmålet er som følger, når kom Helsport med Svalbard 3 teltet og er det gjort store endringer opp gjennom produksjonen? Mulig bedre duk nå, lettere?

Det samme for bora 95 sekken. Er den lik siden den først kom?

Setter pris på info ang disse produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg har sett er det litt forskjell på utseende på dagens modeller kontra det jeg har. Det er vel 2003-2004 modell.

Litt forskjell hva som er rødt og gult. Det jeg har er vel den modell som er vanlig modell i dag. High kom for et par år siden så vidt jeg husker.

Stangsystem etc er likt så vidt jeg vet. Om det er noen forskjell i duk vet jeg ikke.

Etter hva jeg har veid teltet til så passer det bra med vekt i forhold til hva de oppgir på den vanlig modell i dag.

Uansett veldig fornøyd med mitt telt selv om det ikke blir brukt så ofte. I tyngste laget om sommern når det bare er meg og bikkja.

Stort sett turer med pulk eller kano jeg bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltet som jeg så på var antagelig fra rundt 2001. Og var prototypen til Svalbard 3 og het ekstrem 3 bare.

Det var langt enklere enn dagens modell av svalbard. Men dog ett greit ekstremtelt. Skal selges for 1000,- hvis noen er interesert.

Sekken var litt anerledes i forhold til løsninger, men hadde stort sett de samme og så ganske lik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.