Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkel + Ski


Kristian

Anbefalte innlegg

Annonse
Går helt fint å sykle med ski på sekken. Har gjort det flere ganger. Bare pass på å feste de over bunnen på sekken slik at de ikke kommer for lavt. Å ha de på sykkelramma har jeg liten tro på.

Folk trodde ikke på at jorden var rund heller Kim... :)

Her er et bilde som viser hva jeg mener:

2173-med.jpg

Synes det ser veldig greit ut jeg.

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sykkel med ski på ramme er krøkkete, synes skiene er i veien slik at man må sykle med "utover-knær". På sekken funker bedre, selv om tyngdepunktet selvfølgelig blir høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det så ofte, men synes at skiene er fryktelig i veien for hodet og hjelmen. De presser en så forferdelig framover at det overhodet ikke er noe gøy å sykle slik. Men det går jo, og for kortere distanser er det en ypperlig måte å få med deg fordelene i begge deler. Det kan heller ikke utelukkes at jeg har gjort noe feil med festingen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker begge dele, -

ski på ramma er normalt ubehagelig fordi knærne ved sykling helst føres svært nær ramma (om du ikke er hjulbeint ) ! Foretrekker likevel det på korte turer.

Ski på sekken er ofte litt klønete å få festa på sekken, - men det avhenger av sekken, hva den har av remmer beregna for ski og hvor velfylt den er.

For at skia skal sitte er du normalt avhengig av stropper på begge sider av bindingene. Gummistropper beregna for taklast på bil er greit å supplere med for å få festa skiene.

Og så var det klisteret da !

Anbefaler å smøre etter sykkelturen og ta med klisterfjerner, samt en fille dynka i litt matolje for å fjerne klister på hendene.

GOD TUR ! :)

knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg drister meg med et tredje forslag som jeg selv har brukt flittig, og har vært ganske fornøyd med. Det å sykle med ski i bagsjen vil aldri være særlig komfortabelt, men denne metoden har funka for meg :)

Jeg brukte et vanlig skitrekk med forholdsvis korte bærestropper (denne må tilpasses etter hvor høy man er). Stroppene la jeg på skrå over skulderen og hodet (som en veske). Skiene og vekta legges på styret på sykkelen. Stroppene bør være så korte at skiene henger såpass høyt at de ikke blir i konflikt med beina når du sykler.

På denne måten har jeg fått meg meg to par alpin ski, og støvler og hjelm i sekken. Dette var ikke en enkel tur og langt fra komfortabelt, men skiene kom med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.