Gå til innhold
  • Bli medlem

petromax og optimus 111 t


friendly 64

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig at jeg har fått en "splitterny" 111t brenner og petromakslampe av svigerfar som hadde den på loftet i mange år og aldri rukket å bruke dem. Nå er spørsmålet mitt; går det an å bruke miljøbensin på både lampe og brenner så at jeg slipper å dra med meg både parafin og bensin på tur ( lavvo) Er det noen av dere med erfaring med petromax og 11 t som vet dette?

på forhånd takk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok du skal bruke parafin!! jeg bruker parafin på mine "petromax" dvs det er Optimus jeg har.

Og når det gjelder 111 så er det nok parafin der også, men du får sikkert svar fra "primushøvdingene" her :D

det kan jo tenkes att din 111 er en av de "sære" modellene som også kan takle bensin........

Bensin på parafinprimuser/lamper er ingen heldig løsning - det har skjedd noen ulykker ved det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

111 T er en multifuel-modell, men du må bytte dyse i den for å kunne brenne noe annet enn parafin. De aller fleste 111 T i landet har parafindyse, fordi de har fortid i forsvaret, og fordi det var det absolutt vanligste i privat bruk den tiden 111 ble produsert.

Vil du ha tak i andre dyser kan du sikkert få det fra han karen her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27336871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.