gremlin Skrevet 3. februar 2011 Skrevet 3. februar 2011 Noen som vet om jetboils "kaffepresse" kan passe til primus etasolo?? (rundt 9,5cm diameter på etasolo) Siter
afe Skrevet 4. februar 2011 Skrevet 4. februar 2011 Noen som vet om jetboils "kaffepresse" kan passe til primus etasolo?? (rundt 9,5cm diameter på etasolo) Eg veit ikkje. Men Primus har si eigen kaffepresse som i alle fall passar. Siter
PI Skrevet 4. februar 2011 Skrevet 4. februar 2011 For noen folk. Ikke bare vil de koke kaffevannet sitt på et lite halvminutt med integrert, spesialdesignet rakettbrenner med gass, men de vil ha kaffen klar på ett minutt i stedet for ti også. Kaffe på tur lages med kokemalte bønner. De has i kjelen til det blir en fin liten topp på vannet. Er du mektig kaffetrongen kan du røre ned pulveret, ellers lar du det synke i eget tempo. Vent i ti minutter. Drikk. Sil om nødvendig ut grut med fortennene. Presskanne på tur? Siter
atari Skrevet 4. februar 2011 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har ofte med presskanne på tur og det er supert. Det er en av de ekstra luksustingene jeg bærer med meg. Bruker Snow Peak presskanne: http://www.rei.com/product/708069 Siter
gremlin Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Skrevet 4. februar 2011 aha så primus har egen!! da er alle sorger slukket.......med en god kopp kaffe!! Siter
Mannen fra Sennavassdalen Skrevet 4. februar 2011 Skrevet 4. februar 2011 Hva er vitsen med presskanne på tur? Hjemme er den kjekk fordi den fungerer godt sammen med vannkokeren. Trekktiden på presskanne- og kokemetoden er omtrent lik (4 mot 5 minutt) og smaksprofilen er veldig lik (om du kan metodene i alle fall og har kaffen kvernet til riktig grad). Siter
gremlin Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Skrevet 4. februar 2011 For min del er det bare for å "prøve noe nytt" - ingen dypere mening med det, akkurat som livet............ 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.