Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med RAB soveposer?


cliffhanger

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Er på utkikk etter vintersovepose og ser at RAB har oppdatert alle sine soveposer for 2010. Er det noen som har noen erfaringer med disse? Eller RABs tidligere poser? Jeg har sett på posen Rab Andes 1000:

http://www.towerridge.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=3_23&products_id=569

I forhold til en pris på litt over 3000 virker det som om man får utrolig mye sovepose for pengene, både lettere og varmere rating enn feks. ME Iceline 950.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte Rab Summit 900 frå Tower Ridge i fjor og har hatt ein del komfortable netter i denne. Posen min held god kvalitet både når det gjeld dun og anna materiale, men er ikkje den mest ekstreme så ein lyt vera nøyen med underlaget. Vidare er posen lett og tek lite plass.

På den negative sida vil eg nemna glidelåsen då denne er noko kranglete. Hette- og krageløysinga er grei, men eg likar MEs løysing betre. Kanskje desse punkta er betre på dei nye modellane? Kompresjonstrekket som fylgjer med brukar eg ikkje ettersom eg heller brukar ein vasstett pakkpose.

Tower Ridge har god service og ganske så grei frakt. Har handla fleire ting frå den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei, om noen stadig skulle være interesserte:

Kjøpte Rab Alpine 400 fra Towerridge i vår, og fått brukt den endel netter. Så langt har posen gjort et svært godt inntrykk. Har brukt den bla. i fuktige omgivelser på dekket på hurtigruta, og Pertex Endurance ser ut til å holde hva det lover med hensyn til vannavstøtning(1000 mm vannsøyle). Varmemessig holder har den vært veldig bra så langt, men har ennå ikke fått testa den ned mot T-limit.

Glidelåsen er helt suveren (ref til Krokavatnets erfaring med foregående modell). Høy kvalitet på selve låsen, i tillegg er den sydd på slik at den ikke hekter. Den vanntette pakkposen som følger med er trang, men akkurat stor nok. Regner med at dette er gjengs for de fleste modellene. Ytterstoffet virker bra sterkt, til tross for at jeg ikke har utsatt det for noen store utfordringer ennå. Gøy også å se at den omtrent ikke lekker dun i det hele tatt, kan telle på en hånd alle fjonene som har dukket opp.

Så til spørsmålet som har ligget og godtgjort seg en stund: Ja, om de større modellene holder like godt de de lover som min, kan det være et spennende kjøp (hvis du ikke allerede har kjøpt den, eller kjøpt en annen, eller av en eller annen tredje grunn ikke lenger er interessert ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.