Gå til innhold
  • Bli medlem

nye feller fra madshus: Madshus Intelligrip Skin


Anbefalte innlegg

som har vært omtalt på forumet før kommer madshus med nye feller i vinter som er 2/3 lengde med glisone foran og festesone under skiene. Jeg har ikke funnet mye om de på internett, bare en artig nederlender på youtube samt at de har dukka opp uten bilde på gsport.no.

jeg håper at disse kan være et alternativ for meg til å kjøpe åsnes ski med integrert kortfellesystem, og at de gir både gli og feste nok til å for eksempel trekke pulk og til variert bruk (bortover og litt opp og ned, men neppe noe for topptur).

jeg tenkte dette kunne være av interesse for andre på forumet, og hvis noen har lyst til å bidra med noen erfaringer med disse fellene så er vi alle lutter øre :!:

disse fellene har vært diskutert før i denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=20564&highlight=madshus+feller

under er link på nederlandsk med video og til forhandler gsport:

http://www.vasasport.nl/vasashop/nieuws2.php?productcode=p230210105230

http://www.gsport.no/Produkt/530069(BC_5)/madshus-intelligrip-skin/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

Jeg fikk testet ut disse på en femdagers tur i Trillemarka med tung ryggsekk for et par uker siden. De fungerte ypperlig til labbing oppover og jeg hadde av en eller anne grunn mindre problemer med kladding enn en kammerat med Åsnes kortfell (her er det mange faktorer inne i bildet, så dette er ikke ment som noen nedrakking av kortfellene). Vi hadde primært løssnø og litt klabbeføre.

Jeg må presisere at dette var mitt første møte med feller, så sammenlikningsgrunnlaget er deretter. I variert terreng synes jeg skigleden forsvant litt, for det var uaktuelt å ta fellen av og på i ett vekk. Dermed ble utforkjøringene uunngåelig preget av litt uforutsigbar glid, når fellene plutselig bet seg fast i underlaget.

Et område med potensiale til forbedreing er fellens feste til skituppen. Metallbeslaget er festet til fellen med skinn - dette ble slitt i stykker i løpet av et par dager (de ble brukt middels hardt i skog). Hadde de vært brukt utelukkende på åpne vidder, ville de sikkert holdt bedre. De bør enkelt kunne forbedres ved å bruke et mer solidt materiale.

Alt i alt mener jeg dette kan være et godt alternativ til Åsnes kortfeller med nevnte forbedring.

post-9501-133474744957_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Intelligrip are great.

 

(I've no experience with other traps system, but) I'm very impressed by the quality of these Intelligrips. I mount them on Fischer Powerlight. I climb up to 20% steepness straight, then at higher % I need to do some zig-zag way up in powder.

 

In powder offpiste I can leave them on on downhill and the intelligrips sits perfectly at their own place. No strange side effects, just a little less glide.

 

On hard prepared track the traps still have acceptable glide, that improved with some use and some rubbing glide wax.  Of course on the way downhill on hard surface I remove them.

 

I guess that the Intelligrip are a great universal alternative to Asnes short trap system. Maybe even superior, dued to the fact that there is no metal part on the skiing surface and the trap to skibase transition is perfectly smooth. On the dark side, I just feel that there are to few traps lenghts (two) and only one width option.

 

Cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.