Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål om solcelle-lader


Mads G

Anbefalte innlegg

Har lett litt for å få svar på et par ting i forbindelse med bruk av solcelle-lader, men har ikke funnet svar. Håper noen her kan hjelpe.

Skal på en høyfjellstur til Argentina i januar, og har derfor tenkt å gå til anskaffelse av solcelle-lader, for å lade opp I-pod og kamera.

Vil ha behov for dette opp til 5 - 6000 moh. Det er sommer, men kan bli svært kaldt (spesielt om natten).

1. Hvordan fungerer det i høyden.

2. Hvordan fungerer det i kulden.

3. Er det tilstrekkelig å kjøpe en til 500,- (vekt er viktig).

På forhånd takk.

Mvh

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lars Monsen brukte sol-celle lader på turen over Canada.Tror ikke kulde er noe problem,men batterier generelt liker ikke sterk kulde.Har brukt en liten lader til MP3 spiller og kamera ,og det har virket på Hardangervidda og i Jotunheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Sinje

Er dessverre svært lite teknisk med slike duppedingser

Hvor mange ganger (kapasitet) kan man lade opp I-pod og kamera med den du viste til fra Amfibi, som man lader opp hjemme.

Skal være borte fra stikkontakt i 3 uker.

Mvh

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må du nok kjøpe deg et solcellepanel, fordi denne dingsen kan du nok lade mobilen din med ca 3-4 ganger vil jeg tippe. har selv tenkt og kjøpe meg et solcellepanel og jeg har tenkt å kjøpe dette: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=0&prodid=14477

min til det bruke du skal bruke det til vil nok 12w holde fint, det er både lettere og billigere. har du muligheten til å få bestilt det fra usa blir det betydelig billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.